Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roland JV1080

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det bara min JV1080 som totallåser sig då och då? Det spelar ingen roll vilken knapp jag trycker på, ingen händer förutom att det går att spela på den. För att kunna ändra något så är jag tvungen att starta om den. Nu brukar jag i och för sig alltid spara min inställningar så fort jag ändrat bara så lite, men det känns ändå rätt onödigt.

Nu låste den sig igen! Jävla skitsynt! Ge mig en anledning att slänga ut den och köpa ett rattmonster istället! Det är när jag byter ljud och sequencern rullar.

NU är jag absolut ingen jv1080-expert, men går det att uppdatera OS´et på en sådan? Isåfall kanske du kan pröva att ladda in det på nytt? Ett annat alternativ är ju en totalreset om det nu går... fast det är ju lite surt att isåfall bli av med alla ljuden man har rattat fram.

Fast dem kan jag MIDI-dumpa och tröcka in igen. Frågan är om det hjälper att nolla den helt?

Det funkade för mig och min (f.d.) MS-2000. Jag vet ju iofs inte om det rent tekniskt sett var samma problem med den som du har med din jv, men prova och se...

1
Bevaka tråden