Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mac tar betalt 2 ggr...

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-04 11:45

Uppgraderade till .mac ifrån mitt iTools konto inom tidsramen för 500: "rabatten". Blev grymt förvånad när mitt kontoutdrag visar att apple tagit betalt två gånger...

Kontaktade apple store, som beklagade men hänvisade mig till apple i staterna... Skickade mail, & fick svar: att de beklagade OM så var fallet... de skall undersöka, och isåfall skicka refund om 7-11 arbetsdagar... Halloy!! Blir grymt irriterad... Skulle suttit fint med den där 500hundringen nu, efter lönen spelar det inte så stor roll...

• Medlem
  • 2002-10-04 11:51

Det här hände ju någon annan också... Det kanske är en policy? Ta dubbelt betalt, vänta och se om det upptäcks.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-04 11:54

Tja, håvar de in en 500 hunding & håller den i 11dar...
gånger well, ett gäng folk... kanske kan bli en ränteslant över? Nån på ekonomi som kör en scam?

Hmm, kollade min internetbank, "bara-för-att"… Jodå, dubbeldebitering för mig också!! Fan vad jag blir lack! Inte nog med att de kidnappar min fina epostadress, och sen tar en lösensumma för den - de har mage att göra det TVÅ gånger!! (Jo, jag fattar såklart att det troligen är en teknisk miss, men ändå!)

"20020929 APPLE COMPUTER -483,72
20020929 APPLE COMPUTER -464,09"

Hur ska man gå till väga för att få tillbaka fliset??

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-05 00:07

Hmmm... börjar bli läge att utnyttja fördelen i antal här på 99mac... Protestlista & molotovs i den ordningen...

Samma här!

2002-09-29 APPLE COMPUTER -463,47

2002-09-29 APPLE COMPUTER -483,08

Det man kan undra över är ju varför det inte är samma summa 2 gånger?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Täpp:

För att dollarkursen ändras mot kronkursen?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ace4711:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Täpp:

För att dollarkursen ändras mot kronkursen?

Jo jag funderade på det men var kommer i så fall fördröjning? Det vore ett mer logiskt fel att det dras 2 gånger i samma ögonblick så att säga...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-05 12:10

...å det är inte så att ni råkade vara för ivriga och klicka er vidare innan betalningen var dragen på submit-sidan ?! Ett vanligt fel många gör.

Men det förklarar inte att summorna är olika.

Själv blev jag "bara" debitterad en gång. Tackolov!

:rolleyes:

• Medlem
  • 2002-10-05 12:18

Det här verkar ju helt sjukt... Hur många är drabbade egentligen?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´:
...å det är inte så att ni råkade vara för ivriga och klicka er vidare innan betalningen var dragen på submit-sidan ?! Ett vanligt fel många gör.

Nix, det gjorde jag _inte_. Jag skickade ett meddelande till Apple via deras "Billing support" under .Mac-sidan. Inget svar. Om jag inte fått svar under måndagen kommer jag att kontakta Visa och bestrida en av debiteringarna - så blir det upp till Apple att krångla med Visa, som troligen kommer att ge mig stålarna tillbaka bums.

Man blir inte lite trött…

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´:
...å det är inte så att ni råkade vara för ivriga och klicka er vidare innan betalningen var dragen på submit-sidan ?! Ett vanligt fel många gör. :rolleyes:

Den prylen gör man en gång i sitt liv och det var för bra många år sen. Den här sidan slog dessutom upp en stor skylt som sa "klicka inge mer nu".

jag har gjort precis exakt likadant som Jernberg. Inte ens ett "vi har mottagit ditt mejl" i brevlådan. Otroligt jävla skitdåligt är vad det är. Om man nu har en Billing support på webbsidan och inte svarar på den här typen av brev blir man ju en aning pissed off.

De har ju rapporterat att de bytt serversystem för tjänsten i dagarna å det skulle ju kunna vara en förklaring till att de inte hört av sig men knappast en förklaring för dubbelfaktureringen.

Någon som har ett telefonnummer till lämpligt Applekontor i USA som man kan pröva med?

• Oregistrerad
  • 2002-10-09 22:09

Jernberg! Hur gick det med kontakten med visa eller din bank för att få tillbaka pengarna?
Vore intressant att veta då det faktiskt än så länge är bankerna som ska stå för fiolerna och krånglet om ens kort utnyttjas fel på nätet.

Funkar det så i verkligheten??

Martin

Detta kom idag

Dear Valued Apple Customer,

Thank you for your recent .Mac purchase.

This email is to confirm that a credit for $99.95 (plus any applicable tax) has been processed to correct a billing error in your membership purchase.

Additionally, we have now billed your account for the correct amount which reflects the promotional price of $49.95, plus any applicable tax. You will receive a new invoice confirming this amount.

We apologize for any inconvenience this may have caused you and we´re automatically extending your membership for an additional month as a way of saying thank you for your patience. (This change will appear in your account information in the next 3 to 4 weeks.)

Sincerely,

Apple Computer

• Oregistrerad
  • 2002-10-10 11:49

Jag drabbades ju av samma sak för några veckor sedan. Skrev till billing support och fick snabbt svar av Apple. Det var skrivet av någon Jeni och inget färdigt massvar. Seriöst och bra av Apple tycker jag. Hon skrev att de bara dragit från mitt kort en gång men att jag skulle kolla med min bank om eventuella dubbelbokningar. Det gjorde jag och visst var det dubbelbokat, men Apple bekräftade ju bara den ena så den andra bokningen släpptes upp efter en vecka och pengarna dök upp på mitt konto igen. Tydligen så är dubbelbokningar vanliga. Apple sänder en förfrågan till min bank men får ingen respons direkt och då skickas tydligen en till om den första skulle ha misslyckats. Men tydligen var den första bara seg så det blev två bokningar men bara en bekräftelse iallafall. Det lär vara samma som hänt er.

Jag ringde mitt lokala Föreningssparbankkontor(!) i måndags, och snackade med en tant. Tydligen måste man gå in på banken och fylla i en speciell blankett för att bestrida ett oauktoriserat kontouttag. Vilket krångel!! Jag bad henne skicka hem blanketten med post, vilket hon gjorde, men hon sa att jag var tvungen att lämna in den ifyllda blanketten "in person".
Detta har jag inte gjort ännu… för i morse hade jag fått samma massutskick från Apple som Anders Täpp rapporterade om (ovan). De betalar tillbaka 99 bucks, och drar 49.95 igen. Krångel igen…

Update: Idag, lör 12:e har pengarna kommit tillbaka på mitt konto från Apple. Hur går det för dig, Anders?

[ 12 Oktober 2002, 15:05: Meddelandet ändrat av: Jernberg ]

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-13 17:01

Jag har fått igen mina kulor fr. Apple...
Trist bara att de går efter rådande kurs, har gått minus ca 30:- på deras klanteri... Hade de gjort likadant om kursändringen hade varit motsatt??

Dåligt Apple.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jernberg:
Update: Idag, lör 12:e har pengarna kommit tillbaka på mitt konto från Apple. Hur går det för dig, Anders?

Så här:

2002-10-10 APPLE COMPUTER -475,90
2002-10-09 APPLE COMPUTER 462,25
2002-10-09 APPLE COMPUTER 481,80
...
2002-09-29 APPLE COMPUTER -463,47
2002-09-29 APPLE COMPUTER -483,08

3 st minusposter och 2 st plusposter = 1 st minuspost. Vilken röra...

Total kostnad: 478,40 kr

1
Bevaka tråden