Om man ser på saken rent teoretiskt så är Logic bästa alternativet.
Apple köpte upp Emagic, så kör man Logic innebär det att hårdavaran (datorn), systemet (OS X) och applikationen (Logic) görs av samma tillverkare. Det borde betyda överlägsen stabilitet och snabba programuppdateringar ifall något nytt händer i systemet eller hårdvaran.
För tillfället kör jag Logic 5.5 på OS X 10.2.4, jag ska uppgradera till Logic 6 så fort ett pågående projekt är avklarat. (better safe than sorry)
Jag bytte ifrån Cubase till Logic för lite mera än ett haövår sedan och det var ett byte som jag är mer än nöjd med. Jag har använt Cubase i alla versioner (dock ej SX) sedan 1994. Den första månaden i Logic satt jag och gnällde lite, men sedan "såg jag ljuset". När man väl lärt sig grunderna och snabbkommandona så ser man överlägsenheten i Logic. Dock är detta helt subjektivt. Om du trivs med Cubase SX så tycker jag inte att du ska byta.
Däremot om du har planer på att hyra in dig i större proffsiga studios så är det i regel Logic som du erbjuds, så det är ju ingen nackdel att då kunna Logic.
I och med att du har "switchat" plattform, varför inte switcha program på en gång? Få en riktigt fräsch start.....