Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-22 00:38

För er som kör MacOS X - Apple´s nya webläsare Safari är verkligen smidig och snabb som tusan. Testat den lite nu ett tag och den känns som en helt ny grej jämfört med IE och Netscape faktiskt. Den finns att ladda hem gratis på www.apple.com förstås.

Som en sann safarioman kan jag bara inte låta bli att digga Macarnas nya programvara. "Jaguar" har ju en kalasfrän låda... och nu en webbläsare som heter safari. Man kanske skulle skaffa en lite Mac, trots allt?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-22 00:55

Inget dumt val!

http://www.apple.com/safari/download/ - bättre URL.

Surfin´safari är min grej med nuförtiden. Jag som just pröjsade av empatiska skäl för OmniWeb. Jag är en god människa.

Jaguar och Safari är en klar upplevelse även om jag inser att Safari ännu är tämligen strippad om man jämför IE. Apple jabbar lite mot MS och jag är bergis på att det kommer komma ännu mera aggresiva saker. Ett eget word med mera. Vi får se.

John

jag sitter nu och testar browsern Phoenix har pa min laptop med windows 2000.. mycket snyggare att kora i fullscreen an ie.. men tyvarr sa saknar den en del av ie:s anvandbara funktioner Men snabb och fin ar den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-22 11:26

Det ryktas ju om en uppfetning av Appleworks.
Tydligen så tog Apple hand om utvecklingsfolk från Be Inc´s "Office-paket" när Be blev uppköpta av Palm (läs: gick i graven).

Be Inc. var ju det andra alternativet när Apple köpte upp NeXT istället vilket ledde till tekniken i nuvarande Jaguar. Be Inc. startades liksom NeXT av en gammal Apple chef.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-29 11:03

Safari är trevligt & det jag kör mest. En grej som verkligen inte funkar med det är dock våra snabbmeddelanden. Skicka ett meddelande och din mottagare får fem, sex, sju popup-rutor och börjar tro du är komplett ovan vid datorer, lätt galen och klart jobbig. En annan grej som inte funkar är röstningarna; du kan inte lägga fler än 2 röster och Safari säger "apapapap! Max fem röster hörrdu!". Men som sagt, det är ju en public beta. Fast ibland får gamla tröskverket Internet Explorer jobba även i OS X.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-29 11:42

Safari, good - IE, baaaaad!

  • Oregistrerad
  • 2003-03-29 13:22

Safari är rååååbra! Bästa webläsaren jag testat! Även om endel funktioner saknas, och att betan jag gör (v67) har lite buggig formatering av sidorna så är Safari generellt en skitbra webläsare!

Liten, bra, enkel. Älska hur dom satt ihop Reload och Stop knappen till en och samma knapp! Faktiskt någonting som Apple bara skulle kunna komma på!

v67? Är det inte såna lömska typer som du som fått Apple att sluta med betorna?

Själv hoppas jag de släpper en nya "public beta" så man får tabs på riktigt, har inte orkat leta rätt på v67 och börjar känna mig urmodig. Kan ju inte ha en browser som är mer än en månad gammal!

  • Oregistrerad
  • 2003-03-29 14:53

hehe, även om Tabs må vara bra för att det minskar kluttret så är det väldigt buggigt.

Fast den bästa funktionen i Safari är fortfarande "Block pop-up Windows".

Värt sin vikt i guld!

1
Bevaka tråden