Nå terve på er grappar!
Tackar för inputen.
Jag kör ju Soundforge hemma, dock inte allra senaste, och den är inte dum. På jobbet dras vi med en batch snikprogram; Soundforge XP 4.5 och Cubasis 3.0 Följdaktligen har studenterna synpunkter på utrustningens kapacitet och grad av föråldring. Och i sak håller jag ju med, i praktiken har jag det eviga problemet med cash.
Nu sist surnade många studenter ur och arbetade hemma hos varann på egna datorer och med piratad programvara, och Wavelab var mycket uppskattat. Givetvis har jag tagit del om önskemålen om bättre och nyare utrustning och programvara men när jag säger "16 licenser wavelab 4.0 a 3000 pix (skollicenser)" så ser projektledaren som håller i plånboken ut som om han svalt en citron och då har jag inte nämnt Cubase SX/SL än... och vad jag anser om ljudkorten... och högtalarsystemen... och...
Nå, jag försöker hitta billgaste användbara alternativet. Sen får vi se om det finns pengar lik förbannat eller om de får sparka mig först...
Nya Soundforge går på tre papp (vet ej om de finns som skollicens...)
Wavelab går på tre papp som skollicens
Cool Edit kostar 5500(!) på JAM, men $249 nedladdat från Syntrillium (haha, tullen och staten kan ta sig i...!), och de erbjuder 25% akademisk rabatt! Sålunda verkar CoolEdit lite lockande. Lite kul med alternativ till "standard" ibland.
(Jag förespråkar ju ibland att vi på universitetet borde i största möjliga utsträckning köra alternativa operativsystem och programvaror, men jag får sällan gehör...)
//R.t.M.I.