Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

system32.exe

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag skulle städa min flickväns dator från virus så raderade jag en fil som heter system32.exe

båda vi kör win2000

Jag tänkte att det är bara att ta den från min dator så skulla det vara lugnt sen.

Men det visar sig att jag saknar den och jag kan inte hitta den någonstans på nätet.

Hennes dator gnäller över att filen saknas när man startar den. men annars funkar den normalt sen.

Är det någon som har den filen eller vet vad man kan göra för att få datorn att sluta gnälla över att den saknas?

hmmm... det verkar vara system32.exe som är viruset. då var det ju tur att jag inte hade den.

Det låter iaf galet. Hade filen hetat system32.dll eller rentav varit en hel mapp hade det låtit mer normalt... fast jag är inte helt 100 på att dessa finns i Win2000.

Det är farligt att städa... Det blir nog en ominstallation är jag rädd...

  • Oregistrerad
  • 2003-07-18 00:47

Hmmm... du kan ju kolla den här sidan och den här sidan på Symantec där det står att läsa följande (och mer därtill.

Citat:

citerar: W32.Mari@mm is a mass-mailing worm written in the Visual Basic language. If VB runtime libraries are not present on the system, the worm will not execute.

When the worm is executed, it does the following:

1. It create a copy of itself in the Windows or Winnt folder as System32.exe.
2. It adds the following lines to the Win.ini file:

Jag misstänker att det fortfarande finns registernycklar kvar och därför gnäller den.

Följ bara instruktionerna så ska det nog gå galant att få bort

Tack så mycket.
Jag följde ungefär instruktionerna... Jag hade lite problem att hitta i registret, men det gick att söka på system32.exe och radera det som den hittade.

Nu gnäller inte datorn längre. skönt!

1
Bevaka tråden