Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mp3-algoritm

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-05-19 11:56

Att det finns musikintresserade människor här inne är ju ingen nyhet.. vissa verkar vara rätt haj på datorer också.
Skulle behöva lite information om hur mp3-algoritmen funkar... att användas till ett skolarbete!

• Medlem
  • 2003-05-19 12:38

Google - använd sökorden "mp3 algorithm description".

• Medlem
  • 2003-05-19 13:21

Självklart har jag testat google... tänkte om någon hade nå´t eget liten smultronställe som man kanske inte hittar via sökmotorer.

• Medlem
  • 2003-05-19 13:36

Bra! Har nämligen råkat ut för allt för många som bara frågar saker utan att ens orka söka själv, det var därför jag skrev som jag gjorde. Inte meningen att vara lite småsur (som jag själv tycker det uppfattades som).

En artikel från min favorittidning, Sound on Sound, förklarar det hela riktigt bra.
http://www.sospubs.co.uk/sos/may00/articles/mp3.htm

• Medlem
  • International user
  • 2003-05-19 15:21

krank : Mitt enda mp3-smultronställe är följande sida, där det finns lite tester och annat mellan olika mp3-kompressorer. Kan det vara användbart?

mp3 - the truth is in here!

• Medlem
  • 2003-05-19 19:32

Tackar för snabba svar, killar... det brinner i knutarna med det här projektet. Varför kan man aldrig lära sig?

Ska ha nå´n bakgrundslåt till flash-sidan också.. har inte ens några idéer men jag måste knåpa ihop nå´t snabbt innan jag lägger mig ikväll... *suck*

• Oregistrerad
  • 2003-05-20 21:42

Att mp3 körs med matematiska algoritmer som städar bort dom minst använda frekvenserna samt dom som vi inte hör?

Det är ändå rätt tokigt hur mp3 fungerar. Tänk er att vika ett papper på sidorna så det blir drygt tio gånger mindre. Svårt? Ja. Omöjligt? Beror på hur smart man är...

• Medlem
  • 2003-05-20 22:14

Man skär bara bort de delar av pappret som man inte ser. Svårare än så är det inte.

1
Bevaka tråden