Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programtips, savepart

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Ett litet tips bara.
Många är vi ju som vill ha ett så optimalt system som möjligt för ljudproduktion. MAO inget nätverk, spel etc installerat.
Istället för två datorer eller dualboot så kan man enkelt spara ner sin system-partition till en fil som man sedan lika lätt laddar in igen. På så sätt kan man skifta mellan två olika system på samma dator på någon minut. Jag har en systempartition på ett par gb med operativsystem och program. Data har jag på en annan. Jag sparar ner och laddar in systempartitioner till en fil på data-partitionen.

Rekommenderar programmet Savepart som är helt gratis och finns på:
http://www.partition-saving.com/

OBS. Jag är inte ute efter att göra reklam för programmet eller programmakaren. Har ingen relation till dessa förutom att jag använder programmet. Tipset ger jag för att folk här varit måna om att ha "rena" system, så jag hoppas att jag inte är OT

Jag tycker det funkar bra att ha nätverk, tv och div servrar igång samtidigt som jag gör musik på Windows XP. Nu kanske jag inte är så avancerad hemmusikant som många andra av er och som jag säkert tror att aspuckos tips kommer väl till pass för.

Vore intressant att höra hur ni andra har optimerat era datorer och operativsystem för musicerandet - gäller såväl Mac som PC, Sun, ABC-80, Cray XMP, HP 150 och allt annat som gör livet gladare :-).

1
Bevaka tråden