Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer Cool Edit till mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När kommer detta lysande progam till Mac?

Förmodligen aldrig. Det är uppköpt av Adobe, och jag tvivlar på att de orkar/vill/tycker det är lönsamt att porta det till mac.

  • Medlem
  • 2003-08-01 15:10

Är det något fel på Peak, som vad jag har förstått är standardljudediteringsprogrammet till Äppeltorsk (Mac för den som inte hänger med i mina ordvändande vindlingar på tangentbordet

)?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-01 15:32

Peak är mycket trevligt - Ja. Men det finns en hake. Det är instabilt och har så varit fanimej jämt. Frågan är vad som är optimalt för Mac. Ljudredigeringssidan på PC är onekligen en mer kraftfull rackare. Tänk om Propellerhead kunde anställa 10 st till och göra något... Re.. Re... ...program som dödade Peak, gjorde slarvsylta av Soundforge och fick Wavelab att framstå som rena skämtet. Det vore något.

jag tycker att du ska rekommendera det till dom.. å även säga att jag gärna tar på mig en del av programmeringen

Tyvärr finns det inga som helst planer på att porta Cool Edit och Cool Edit Pro till Mac.
Detta hänger samman med David Johnston (filuren bakom det hela) arbetat på Microsoft och att hela "midivitten" är skrivet för PC. Men Cool Edit Pro är faktiskt så bra att man kan byta plattform (nej inga fler ägg, och ta bort dom ruttna tomaterna ).

1
Bevaka tråden