Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup, musik-filer...?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-08-08 12:11

Ja, ajajaj det är såååå synd om studenter.
Levde de på något annat än öl så räckte nog pengarna längre...

(grov generalisering, jag vet - men studenterna i Halmstad & Gbg verkar inte göra något annat och de gnäller konstant...)

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-08-08 12:53

nudlar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-09 11:51

Hehe...inte blir det mycket öl för mig inte. Inte finöl iaf. Folköl e billigt (Starköl är en dryck, folköl är en livsstil).

Mårre: jo, visst är det lite surt ibland. jag har inte jobbat på hel sommaren heller...lyckades "spara" ihop typ 10 000 inför sommaren. 10000 på tre månadre är ganska strongt gjort.

inklusive hyra på ca 2000/mån då...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-08-09 13:08

Victor: kan du inte sätta upp ett topic där du förklarar ingående hur du "sparade" ihop 10000kr? Jag lovar att jag ska göra samma fast tre ggr å sen köpa en Andromeda!

  • Medlem
  • 2003-08-09 13:44

äsch, Mårre - det är ju samma där - mindre öl & whiskey, sä är andromedan din!

victor: vi är två som lever på 1500 kr var varje månad, vi tycker det är rätt strongt också...

(prioriterar man bostad+mat så funkar det fint.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-09 13:47

Hahaha! Aah...det var enklare än vad det låter. Sålde en hel del grejer på slutet...tyvärr.

Sparade (minst) 300 spänn varje månad, plus sparade lite (kanske 2000) från förra årets sommarjobbande också.

Tanken var förstås att jag skulle få jobb och på slutet av sommaren kunna köpa nåra mäktigt feta grejer....

Nu fick jag en extremt välbehövlig lång ledighet istället. rekommenderas varmt till alla. Det bästa jag gjort på länge. Inspirationen till att "göra ingenting" (dvs. inte göra skittråkiga saker för att tjäna pengar) växte sig inte svagare efter att ha sett Office Space igår....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-09 13:55

avart: jo, jag menade inte att va "värst"...

De flesta studenter vet vad det innebär att leva snålt...det är ju en sanslöst sjuk sits att som student vara tvungen att jobba när man väl blir ledig. Skulle föredra ett tre-terminssystem.

För övrigt är det ju så satans skönt att bara slappa...inte tänka på nåt och bara göra det man vill. Då kan man verkligen klara sig på lite pengar...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-09 13:55
Citat:

citerar: Nu fick jag en extremt välbehövlig lång ledighet istället. rekommenderas varmt till alla. Det bästa jag gjort på länge. Inspirationen till att "göra ingenting" (dvs. inte göra skittråkiga saker för att tjäna pengar) växte sig inte svagare efter att ha sett Office Space igår....

Soft. Alla förtjänar semester.

I want my stapler!

  • Medlem
  • 2003-08-09 14:02

...mm, jag har inte sett Office space men enligt vad jag hört verkar den ju klart inspirerande. Det här med pengar är intressant - och det viktigaste att inse är nog att man inte så förtvivlat hjälplös som man gärna vill tro.

Hoppas du haft en härlig ledighet Viktor! - sånt är bra för musik!

(ehh - och för att återknyta - ledig tid är ju fint för att hinna backa upp också....

)

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-08-09 14:10

Aha, var Office Space den filmen som gick igår om mannen som inte vaknade upp ur hypnosen? Den var skitbra å Milton var bäst! Hoppas han fick sin "stapler" sen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-09 15:22

Office Space är ju riktigt bra...som en mer distanserad och light American Beauty (i delar av sensmoral).

visst förtjänar alla semester, PF...egentligen tycker jag att alla förtjänar att göra vad de vill hela tiden, slippa göra saker de inte vill.

avart: nä, visst...man klarar ju sig på ganska lite pengar. mat går ju att få riktigt billigt....om man anstränger sig och blir en planerande människa....

min ledighet har gjort väldigt gott för mig, verkligen. särskilt för musiken då...och så har jag ju upptäckt 99musik!

Enda bakslaget är att jag (tyvärr) får dåligt samvete för att jag inte "gör någonting", vilket är nåt jag jobbar på att arbeta bort. grejen är ju att jag gör en massa saker, men inget som "räknas" direkt...eller som man tjänar pengar på. hm...

uuuph! måste backupa nu ju då..ska göra det.

mårre: precis...just den. jag spelade in den. har sett den innan också nåra gånger. favorit-scenen är ju när de trashar kopieringsapparaten (eller faxen eller vad det är) ute på den där ängen. hehe..de där sparkarna med klacken från Samir är bäst.

-"-

Bevaka tråden