Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bra trumsynth

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag tänkte programmera lite enkla miditrummor i Logic 6 under OSX, men jag kan inte hitta några truminstrument alls, skall de finnas där eller finns det några drumsynthar gratis eller betal som rekommenderas?

Köp computer music så får du med en VSTi trummaskin alldeles gratis.

Den är riktigt bra... det är vad jag använder, men jag funderar på att byta upp mig till någon vassare snart.

Computer musik maskinen har sina begränsningar.. men den är ruskigt trevlig för att vara gratis.

var finns den?

Computer musik är en tidning som brukar finnas på pressbyron ibland... annars om du har någon importtidningsaffär i stan så finns den där.

som funkar i Logic6 under osx tror du?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-02 12:50

johan : Ja, tidningen funkar i alla sammanhang.

Skoja bara, nä jag vet inte.

  • Medlem
  • 2003-06-02 13:53

Computer musics hemsida, där finns all info du behöver.

  • Medlem
  • 2003-06-02 13:56

CM ska även släppa en plug som heter CM-505. Nån som
vill gissa vad den gör?

En analog trummaskin minsann!

Kan man inte köra VSTi er i Logic? om man inte kan det så funkar den inte... Kan man så funkar den.
Jag har ingen aning... jag kör Cubase

  • Oregistrerad
  • 2003-06-02 15:42

Inga VST-prylar fungerar i Logic. Logic stödjer inte VST-arkitekturen.

Däremot finns RITMO som är en enkel AU trummodul. Dels får man med ett enkelt trumkit, men tanken är att man ska ladda in egna samples och göra mysiga grooves med.

Den kostar 25$, jag har köpt den och är nöjd. Den gör vad den ska göra, varken mer eller mindre.

Ritmo finns att ladda ner som demo på www.manyetas.com

  • Oregistrerad
  • 2003-06-02 15:46

Förresten....
Jag har kännt en kille som heter Johan Skåneby, det råkar inte vara densamma? Har du gått Rytmus för ett par år sedan?

nej skaneby skall det vara, och rytmus har jag aldrig behövt gå,born with it you know...;-)

  • Oregistrerad
  • 2003-06-02 15:55

I got it....

1
Bevaka tråden