Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Taskiga låtar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Bullen.

Min dator har börjat kritisera mina låtar. Vet inte varför den beter sig så, men varje gång jag öppnar ett av mina alster så säger datorn "Damaged Song" och sen måste jag trycka på en knapp som det står "BAD" på innan jag kan fortsätta. Har lyssnat igenom låtarna efter att ha tryckt på knappen, men jag kan inte höra att de har blivit ett dugg sämre än vad de var innan. Varför beter den sig så här? Har mina dator bytt musiksmak eller vill den bara hindra mig från att göra bort mig?

MVH
/Rob

P.S. Jag använder en P4 m. Logic, RME kort, Abit bräda och en Western Digital disk. Disken är kontrollerad med Scandisk och datorn virusdesinficerad med senaste Nortonuppdateringen 4/8-03. D.S.

Vill bara förtydliga att ovanstående faktiskt är en seriös fråga. Ingen som stött på fenomenet? Hittar ingenting om det vare sig i manualen eller på IT. Skitjobbigt även om det inte egentligen påverkar nåt mer än att det är just skitjobbigt.

Pola!
/Rob

aldrig sett.. aldrig hört talas om.. din dator är dum helt enkelt

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-11 00:14

Om ditt Logic är av en version som får betecknas som "Good" är det ett underligt fenomen jag aldrig hört (maken till) talas om tidigare.

Den e fan skitdum. Kanske får göra en brutal omformatering eller nåt å se om det råder bot på skiten. Nyss konfat om dock, så det känns lite dretigt.

Klafsigt värre de här...

/Rob

Har nu löst problemet och delar med mig av erfarenheten ifall nån annan råkar ut för samma sak.

Det är tydligen drivrutinerna för HP skrivare som orsakar detta märkliga beteende. Varför har jag inte funnit något svar på, men om man väljer en annan standardskrivare än HP så löser sig problemet.

Det gör ingen som helst skada och låtarna fungerar utmärkt trots meddelandet, men det är ju lite irriterande.

/Rob

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-18 14:52

Roberth : Bizarrt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-18 16:44

Finns bara ett bot... Köp Cubase SX.

MVH
Demokid

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-09-18 17:24

Näe, enda botet mot HP-skrivar-drivar-strul e Akai MPC!

Ja, detta var ett av de knepigaste konflikter jag rakat ut for. Inte det forsta man tanker pa direkt. Verkar vara ett ganska nytt problem eftersom det tog anda tills nu innan jag hittade nat vettigt svar vid google sokning. Nu hamnar losningen hogst upp.

Demokid: Skall fundera pa saken om jag kanner for att byta ner mig nan gang.

/Rob

1
Bevaka tråden