Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tycker ni om Piratkopierat?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-10-14 22:17

Japp...
"Now the Emagic Vintage Piano 73 makes the unique feel and warm tones of the Fender Rhodes electric piano available as a plug-in for VST 2.0-compatible sequencing software."

"Emagic Xtreme Sample Player 24 offers users of any VST 2.0 compatible host application many of the features that made the EXS24 so successful."

Hmm, hur sjutton ska det funka i OS X?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-14 23:28

Det återstår att se. Förmodligen ser de väl till att man då får packa upp och använda den EXS och den EVP som är inbyggda i Logic från början.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-14 23:44

Äeh, bra att du tänkte på detta Mårre, jag skrev ett e-mail till Emagic och till affären och frågade hur detta var tänkt och varför "Big Box"-erbjudandet är förlängt till december om det ändå inte stöder MacOS X, något som t ex redan 85% av alla på 99mac använder. Man vill ju inte köpa en låda med gammal skåpmat. Tack Mårre, örnöga. Bra spanat. Plötsligt känns Emagic som mjukvarupirater! Försöka sälja på oss prylar vi inte kan använda - bah!

Ha, väntar också fortfarende på min Gold uppgr. fast jag byyte till SX för några månaders sen.

Otroligt dåligt av Emagic att inte på något sätt prioritera de "små" användarna. Platinum är väl uppe i 5.4 eller nåt nu?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-15 13:41

Uppgradering till 5.4 fanns på den jag beställde, men alla VST-instrumenten är ju den stora grejen med Big Box... och MacOS X kommer inte stöda VST-instrument. Det är det som är den mest skumma grejen.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-10-15 15:01

Tänkte väl att det var så! Glad att jag kunde hjälpa till pf!

Däremot funkar EXS24 å EVP88 (även ES-syntarna) i OS X å med Logic Gold el Platinum iom att de e "inbyggda" i Logic å således inga VST-vrap-syntar. Jag ser EVP73 å EXSP24 som ett försök att hoppa på de som kör SX eller andra program där VSTi funkar. Kommer Logic Silver (som e med i Emagics Big-Boom-Box) att gå att köra i OS X och har det programmet några pluggar i sig (verkar inte så enligt Emagics hemsida)? Om det inte har det kan man ju enbart på sin höjd anvämnda det till MIDI (om man inte vill processa alla audiofiler INNAN man lägger upp dem i Logic).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-15 15:25

Jo, jag vet... och "Logic Audio" är numera namnet på Logic Silver - det finns en uppgradering till 5.4. Jag håller på att förklara för tyskarna...

Det finns allt lite pluggar med i Silver/Audio, kolla Comparison Chart för 4-serien. Har svårt att tro att de plockat bort pluggar i 5:an...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-15 16:40

:rolleyes: VST-pluggar är bortplockade ur MacOS X-versionerna. I stället kommer man att använda Audio Units, som sägs vara bättre på alla sätt och vis. Men det känns ju som om man tar en genväg om man ignorerar de redan färdiga ca 49.399 olika VST-pluggar som redan finns. Men så är det.

audio units.. nåt som kommer fungera med flera program? typ.. cubase sx för windows?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-16 08:30

Tror inte det - Logic kommer att utnyttja den nya tekniken som finns i just MacOS X för detta.

Bevaka tråden