Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Kände inte igen något program, men jag skulle då aldrig ladda ned något från ett sådant ställe. Inte för att jag nödvändigtvis är särskilt allergisk mot knäckta programvaror, utan snarare för att jag är rätt återhållsam inför tanken på virus och trojaner. Moralen angående programlicenser är förstås högsta möjliga - det måste vara vår utgångspunkt när vi diskuterar på 99musik. Annars framstår vi bara som klåpare inför yttervärlden. Vi hade en diskussion för länge sedan, angående copyrights osv. Ska se om jag kan hitta den, den var rätt intressant. Bortsett från moral och etik finns förvisso även sanningar. Såsom den jag kommer säga nu: Det finns ingen levande människa på denna jord - med intresse för datorer och programvaror - som aldrig befattat sig med en illegal kopia av något. Det bara är så. Vore hyckleri att påstå något annat.
Ingen fara. Det är ju inte ditt fel att du hittade något som kanske inte var rumsrenast. Den som har den där servern får nog sitt straff ändå, en vacker dag.
Förslag: Klistra in länken i ursprungsmeddelandet i ett mail, så de berörda mjukvaruföretagen hittar dit och kan agera med hjälp av lagens långa arm. Skicka mig länken så kan jag kontakta Propellerhead, de är med i en organisation mot piratkopiering. Är du med på den, Kloon?