Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa hårddisk?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-30 02:19

Hej.

Jag undrar om det har någon större betydelse prestandamässigt om jag har 2 eller 8Mb cacheminne på hårdisken?

Har tänkt köpa en ny hårddisk för att ha mina ljudfiler på.

-Örjan.:)

jo.. det gör ganska duktig skillnad. Se även till att du verkligen kör med en riktig 80-pinnars ide-kabel.. och med kontrollerkort som stödjer hårddiskens hastighet osv såklart. Många kör på gamla 40-pinnars ide-kablar till sina helt nya jättesnabba hårddiskar.. inte bra alls

  • Oregistrerad
  • 2003-08-30 15:52

Det lutar åt att det blir en Western Digital Caviar SE 80GB/IDE100, är det ett bra val?

-Örjan.

Se bara till att den är tyst. Jag hade själv problem med ljudet i min HDD fram till det att jag lade in gummipackningar mellan HHD:n och vaggan...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-31 14:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Distinct Division
Se bara till att den är tyst. Jag hade själv problem med ljudet i min HDD fram till det att jag lade in gummipackningar mellan HHD:n och vaggan...

Vad är det för fabrikat på din hårddisk?

-Örjan.

hört att maxtor diskarna i överlag är de tystaste. fast kanske inte alltid de snabbaste. kolla in för lite mer fakta om cache mm

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=144250&highlight=cache+h%E5rddiskar

  • Oregistrerad
  • 2003-08-31 19:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av parker
hört att maxtor diskarna i överlag är de tystaste. fast kanske inte alltid de snabbaste. kolla in för lite mer fakta om cache mm

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=144250&highlight=cache+h%E5rddiskar

Tack så mycket för länken parker , mycket bra FAQ.

-Örjan.

Seagate brukar ses(höras?) som tystast. Så även i länken du postade.

möjligt. har för mig jag läste det ngn annan stans men...

1
Bevaka tråden