Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

darude soundet

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2003-08-30 13:34

tjena!... jag vet inte om detta e rätt forum att ställa denna frågan men d får väl gå bra! =). alla har väl hört darude - sandstorm? jag undrar bara hur man gör det soundet... jag använder reason 2.5!

msn: glittersnus@hotmail.com

jag fick den skivan av min brorson i julklapp för ett par år sedan

Leaden låter stenhårt som en korg ms10 med en del delay.. sen kommer det in en liten bassline bakom leaden som verkligen låter som en nord lead som även den fått smaka på delayen. Det är väl de två ljud som är mest "speciella" för den låten.

Sen hur man gör dom.. jadu.. ska se om jag kan vrida till nåt liknande.. brb!

på ett ungefär..

lead: Testade på en ms10. Sågtand som körs via ett ganska öppet lp-filter.. 1 oscillator var för lite.. 2 lite sneställda kanske? Ingen övrig modulation eller nåt sånt..

bassline: Testade på en nord lead. Fick fram ett nästan helt identiskt ljud med 2 synkade oscillatorer.. jag körde på en sågtand och en pulse. Ganska seg (2 sek svep?) modulation på PWM. Ett lp 24db-filter med helt nerställd resonans.. börjar på låg frekvens som sedan stiger till högsta.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-08-30 16:25

Hmm, jag kommer inte ihåg hur det lät exakt men DROID-3 kommer nära tror jag (EQ:ed version):

http://epic-sound.com/files/droid3/droid3_daroid.mp3

Öh, var det inte den låten som bestod av ett preset från Roland JP8000 (som tom hette Sandstorm)?

Nix. Inte roland jp8000, men däremot från - hör och häpna - korg tr-rack! Minns dock inte presetnamnet.

Btw, hur skulle man kunna efterlikna detta på en ms10? Killen spelar ju ackord

spela in i lager? <- väldigt praktiskt

såntdär är ju meckigt juh... bättre me polysyntar.

hehe.. det påminner mig.. har du lust att bli av med en av dina ms20?

Nä jag ska skaffa en till så jag kan spela ackord vettu

typiskt

1
Bevaka tråden