Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

01V mot Pulsar II

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått ett bytesförslag som jag tycker låter ganska intressant. Min 01V + RME kort mot ett Pulsar II, Fostex VC8 ADDA samt Samson C-Control.

Har tänkt att dra in några externa synthar och mixa i Pulsars egen mixer. Vad jag förstått så är det ingen latency på Pulsars mixer så det borde funka eller?

Låter det som ett bra byte och tror ni det funkar som jag tänkt?
Nån som använder Pulsar?

Mvh
/Roberth

Fostex-konvertern har endast rca-ingångar.. kan va bra att känna till. Prismässigt så går du nog back på affären.. men funktion/ljud osv så blir det nog ett jättelyft!
Jag kör själv på 2 pulsar-kort.. kan inte klaga.. smidigt system som bara den när man lärt sig det. Jag rekommenderar att du försöker sälja mixern + ljudkortet lite billigare än vad du annonserat ut de för nu och sen köper ett pulsar2 (runt 6 papp brukar dom kosta beggade) och en alesis ai3 (8 in/ut) eller creamware a16 (16 in/ut å har dessutom zlink) istället.. du får nog även över lite cash om du väljer ai3:an om du kör på det alternativet.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-09-08 21:15

Tjena!

Jag kan bara rekommendera denna setup. Jag kör "i normala fall" på exakt samma sätt. Använder extern AD/DA omvandlare och mixar i Pulsar. Total Recall deluxe. Använder man sedan en del synthar i Pulsar miljön så blir det exakt samma timing så man behöver inte oroa sig för det. Du kan även skicka signalen ut till en analog burk och sedan tillbaka igen, ingen latency. Du har dock latency när du går mellan Pulsar mjukvaran och ditt sequencerprogram. Om det är ett problem eller ej får du själv känna efter.

För tillfället är dock mina Pulsarkort i kartongerna då det ej finns OS X drivisar för tillfället. Så nu kör jag MOTU 828 direkt in i Cubase SL. OS X och SL är så trevligt att jag tom använder detta utan Pulsar men det beror mest på att jag inte har så mycket hårdvarusynthar som jag använder just nu.

Nackdelen med Pulsar är att om du börjar köpa de riktigt bra effekterna så kostar de en hel del men då är de å andra sidan jäkligt bra.

Jag kan bara rekommendera Pulsar/Scope Fusion Platform om du är sugen på att flytta in din externa mixer i datorn. Känslan att bara kunna ladda in sin låt i Pulsar och Cubase och ALLT låter som det gjorde senast är värd hur mycket som helst.

Dee.

Tack för svaren. Låter ju som det jag är ute efter. Känner också att jag kanske går lite back på dealen, men det medföljer en hel del inköpta pluggar och de måste ju kanske också räknas in. Dessutom är jag heligt trött på idioter som vill köpa min mixer och kortet för 7000:- Då byter jag hellre!

Sjukast hittills är när Estrad erbjöd mig 3000:- i inbyte. Kommer nog inte hälsa på dem nåt mer.

Skall fundera lite vidare.

/Rob

Nu e bytet klart. Känns skönt som fan. Fick en Promeek P3 istället för C-controlen så bytet kändes i.o.m. det lite jämnare.
Även ett par KRK V4 från Jam blev det. Och återigen visade Jam varför man skall deala med dem. Inte nog med att de är billigast, jag ringde dessutom efter stängningsdags och körde fel som fan. Hamnade vid globen. Insåg då att jag vet fel. :rolleyes:
Jerker ringde upp mig för att kolla vart jag tagit vägen och guidade mig sedan via mobilen hela vägen till dörren
Något säger mig att det inte skulle ha skett med Estrad. Hrmmm.... Servicekänsla kallas det visst.

Nu skall det kopplas och sen skall det bli musik igen. Förhoppningsvis.

/Rob

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-09-15 19:58

Grattis! Håll oss underrättade om hur det går för dig och vad du tycker!

D.

Första problemet. Jag kan inte spela in i 24 bitar. I egenskaper för Pulsar II kortet finns det kryssrutor för att välja inspelningsbitdjup men alternativen för 20 och 24 är disablade.

Det står även att Windows kanske inte tillåter högre bitdjup än 16 bitar. Nån som vet varför???

/Rob

1
Bevaka tråden