Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arturia CS80V

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-13 10:03

Överlyckliga människor som jag får Arturias nyheter direkt i brevlådan, och nu har de gjort en CS80V. Vilken synth den emulerar överlåter jag till läsaren att lista ut, men här är ett uppenbart förminskad smakprov i alla fall:

Originellt? Ptja, de slipper ju klura på designsaker och sådant. Jag vet emellertid inte om detta är det optimala sättet att jobba på en dator. Hoppas bara att den kommer i en jättestor låda på 100 kg när man köper den i alla fall för annars är det ju trist.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-17 13:51

Ojojoj... Detta plugin träsk. Inte för att jag äger en CS80 men inget går upp mot orginalet. Man missar hela grejen med analog synthar... rattarna, knapparna och det personloga ljudet.

Man betalar 3 papp för en plugin som troligen inte kommer gå att köra i nästa OS. Mina gamla synthar på från 72 och framåt funkar fortfarande på den el ström som kommer från dom två hålen i väggen.

MVH
Demokid

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-17 13:55

Rätt. Men ändå, man kan ju tanka hem demoversionen och låtsas att man sitter vid en CS80. Jag har alltid velat prova den grundligt, nu får man ju åtminstone... en bättre chans att höra hur den låter jämfört med om man ringt upp en polare som spelat upp lite ljud via telefon. Och jo, jag vet ju hur den låter; Vangelis... men om den KÄNNS så där bra... man kan ju fantisera lite om hur hårdvaruoriginalet känns kanske.

Men å andra sidan, deras Moog Modular-klon gillade jag inte alls. Installerade, startade, testade i fem minuter och avslutade. Avinstallerade. Skräp.

Nåväl, jag ska kolla in demoversionen. Är den redan släppt, månne?

Edit: Nej.

http://www.arturia.com/en/default.lasso

'Well, nothing since the CS80 that I've used can act as a natural extension of a player's ability. Nothing can be as immediate. The situation is even worse now with the arrival of computers.' - Vangelis

"Well, the only instrument that came a little close to what I am trying to say - even though it was slightly too large and it didn;t have a great variety of sounds - was the Yamaha CS80. It really was the most musical instrument of all and the most unsuccessful - maybe because it was too early and also because it wasn't continued long enough in order to allow people to understand it." - Vangelis

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-09-17 15:39

Wholy f*ck...måste ha

Jag har testat en...hmm...icke-demo version (ja, jag tog bort den sen) av deras Moog Modular och även om jag inte gillade hur man jobbar med den så lät den väldigt bra...så om CS80:an blir lika bra så...!:D

1
Bevaka tråden