Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trumtriggning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja,

Jag spelar in mina egna trummor på mina inspelningar, för jag vill fånga känslan av att lira på riktigt. Men de låter inte så värst bra, så jag vill trigga andra ljud utifrån mina egna flerkanalsinspelade trummor.
Är det nån som vet ngn lämplig plugg för detta? Allra bäst vore att hitta en plugg som kan läsa av en audio fil och efter ett ställt treshold göra MIDI data av topparna, så att jag kan få ett midispår utifrån min baskagge kanal t ex och sedan låta den trigga exempelvis drumkit from hell.
Jag blev tipsad om DrumaGog men den fyller inte mina behov, jag vill ha mera kontroll än så som den ger mig. Jag vill kunna ställa velocity eller liknande anslagsvärde...

I Logic finns det en funktion som heter någonting i stil med "Export audio to MIDI" eller något liknande. Den gör vad jag tror du är ute efter.

http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.php?t=6317&highlight=triggplugg

På VST-forum finns en som kallar sig ddummer som har skrivit en plugg som verkar blivit mycket populär bland forumgrabbarna där...
Jag är inte säker men den kanske kan hjälpa dig.

Vad jag vet så går det att ställa velocity i Drumagog? (är uppe i version 3.09 nu). Går att köra giga, wav o alla möjliga format på samplingarna.

Check it:

www.drumagog.com

1
Bevaka tråden