Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ockerpris på RME

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blev lite fundersam när jag kikade på nätet efter priser på RMEs nya HDSP9632 ljudkort. I både Tyskland och Norge kostar kortet ganska exakt 4000:- svenska kronor. Ganska överkomligt tyckte jag och tänkte beställa ett kort via den svenska generalagenten. Då får jag reda på att samma kort i sverige kostar strax över 5300:- !!!!! Visst kan man förstår att det kan vara skillnader mellan olika länder och generalagenters omkostnader, men ärligt talat. Hur f*n motiverar man en skillnad på 1300:-? Man kan undra om den svenska generalagenten någonsin har hört ord som konkurrens eller näthandel, inte minst när man besöker deras hopplösa hemsida som aldrig uppdateras eller ser "den nya prislistan" från December 2002.

Det enda lilla vi kan göra är att rösta med plånboken. Men å andra sidan, hur billigt kan det bli i högskattelandet Sverige (utan att bli allt för politiska)? Vi kommer t.ex alldrig förbi svensk moms 25%, vilket land vi än jämför med. Men det är ju ingen ursäkt för att ha en prislista för Dec. 2002 på hemsidan, det inger ju inte direkt något förtroende.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2003-09-16 13:41

Köp från tyskland. Jag handlade mitt RME kort från musician-gear.com. Klart bäst pris, men någon vecka extra väntetid.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-16 15:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av pme
Köp från tyskland. Jag handlade mitt RME kort från musician-gear.com. Klart bäst pris, men någon vecka extra väntetid.

vad gick det på, allt som allt? med frakt osv..
vilket RMEkort var det?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 03:57

köpte mitt 9632 för 4000 på musicstorekoeln.de

tevligt folk, snabb leverans. musicians-gear.com gillar jag inte alls. för ljusskyggt företag...

ska nog sälja mitt 9632 och köpa en ibook g4 med Mbox istället... ingen MIDI på den förstås, men två preamps och protools istället köper nog ett USB-midi-keyboard om nån kan rekommendera ett.

/O

1
Bevaka tråden