Ja, iPod är onekligen sexig! Jag har dock bestämt mig för att denna gång lätta på de negativa känslorna. Hade Jack The Rabbit stående i skamvrån nu några dagar. Nedpackad, as brand new. Har en bunt papper på förpackningen. Returnummer till InWarehouse, mitt lilla ångra-mitt-köp-brev, fakturakopior å sån´t. Och så en negativ känsla så fort man tittar ditåt. "Just ja, måste ju åka och lämna tillbaks den där också". Typ. Och nu är det fredag natt. Strosar upp i morgonrock, kan inte sova och tänker mig att surfa mig till sömns. Kvällstid får man ju ibland lite andra synvinklar på saker och ting och jag bestämmer mig helt enkelt för att sluta vara negativ. Sinnet blir genast gladare. Packar varsamt upp Jack Rabbit igen och hoppas den inte hatar mig. Konstaterar att det inte finns så koola alternativ hur jag än gör; den är billig, hyfsat snabb, hyfsat portabel och kan nog vara hyfsat kul som stå-och-spela-lite-låtar-utan-vidare-när-man-sitter-å-groggar-med-polarna-device. Så i morgon ska jag förpassa dess förpackning till de sälla jaktmarkerna. Han skötte sig dåligt vid första försöket men nu får han en heltidsanställning i alla fall. Nu må det bära eller brista. Plötsligt känner jag att designen inte är så jädra ful heller egentligen. Inte om man jämför med andra brännare. Jag får helt enkelt se den ur ett mänskligt perspektiv. Den har sina brister. Men jag gillar den ändå. För nu har jag bestämt mig för att sluta vara en så´n surgök. Jag behöver ju en brännare. Och jag har en. Enkel matematik. Känner att det skulle vara tjurigt mottagande på InWarehouse när jag kom tillbaka med lådan, att det skulle vara tjurigt att hitta nå´n annan brännare som är mer prisvärd och ballare ur alla synpunkter och att det är tjurigt att behöva vänta mer än nödvändigt. Slut på de tjuriga känslorna; det är nu i stället kul att jag har vad jag har letat efter. En brännare. Och en iPod får det bli se´n så man får en vettig MP3-spelare!
Nu letar jag bara efter ordspråket att applicera på denna märkliga följetong. Sent ska brännaren älskas, typ.