Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

korg´s phaser effekt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fasen vad man längtar efter den gamla t3 ans galna phaser effekt, jag har den på korg m3r också men den lät bättre på t3....mycket bättre
finns det liknande effekter o köpa, jag vet inte om ni förståt vilken jag menar men jag har spelat på en hel del synthar och ingen låter lik korg´s sena 80 och tidiga 90 tals synthar.

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-01 21:52

Ingår Wavestation's effekter i de du tänker på? WS' phaser har man ju använt en hel del, både på pads och hårdsyntljud!

Det finns ett gäng gitarrphaserpedaler, allt från halvsunkiga till klassiker som Small Stone och MXR Phase 90. Kanske värt att kolla upp?

Har för mig att det finns någon rackburk med effekterna från Triton, men kan inte komma ihåg vad den skulle heta. Annars så finns det ju phasers i de flesta effektmoduler, kan ju vara värt att kolla om man hittar något liknande.

Citat:

Skrevs ursprungligen av encore
Ingår Wavestation's effekter i de du tänker på? WS' phaser har man ju använt en hel del, både på pads och hårdsyntljud!

stämmer bra det, ljuden får en helt egen karaktär, det låter inte som att effekten är liksom på ljudet utan att det är en del av ljudet.

hur låter dom gitarrefekterna jämfört med korg´s?

någon som vet om en lem fx låter likt korg´s phaser effekt?

Har du några ljudexempel (kan visserligen inte lyssna något på den här datorn, men iallafall)? Phasers kan låta väldigt annorlunda, speciellt de mer inställbara. Andra har bara en enda ratt, speciellt gitarrpedaler. Funkar det med.

ojdå vad många det finns
det ljudet som jag syftar på finns i tv 3 innan dom startar en film, program etc kommer det en bild av en stor trea och med någon gitarr fullösad med phaser effekten...

1
Bevaka tråden