Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Logic

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bukar ej behöva fråga om hjälp när det gäller Logic, ett program som jag är lika bra på som jag är på att spilla kaffe, men när det helt utan anledning dyker upp en text som denna så blir jag fundersam "Error while trying to synchronize audio and midi. Sample rate 75238 recognized". Jag har provat det mesta, det enda jag ej har provat är att ominstallera ljudkortet med nya drivisar. Vafan kan ha gått snett?

Och jag som precis skulle börja med Project X remixen :/

Nehe, det funka inte heller. Nu står det ""Error while trying to synchronize audio and midi. Sample rate 85238 recognized" istället.

Vad kör du på för hårdvara?
Det där meddelandet fick jag på en Dual 867MHz PM med Motus 828mkII. Problemet uppstod när jag körde på 96kHz fs och hade för låg buffer i audio hardware-setup:en. Oerhört irriterande! Lösningen för min del var att ställa ner samplingsfrekvensen (hade ingen större nytta av det ändå) samt att höja buffern. Antar att du testat detta dock!?

Personligen är jag jäkligt nöjd med 828:an, förutom MOTU's sunkiga midi-drivisar. Många problem som jag upplevt i Logic kan direkt härledas till dålig hantering av parallell midi och ljudsignal. Jag kommer skaffa mig en AMD8:a så snart som möjligt. Det torde, efter vad jag läst mig till på andra forum, lösa problemet för min del. Syncmöjligheter har 828:an inbyggt så någon Unitor8 behöver jag inte. Förutsatt att inte syncandet funkar lika dåligt som MIDI:t gjort för mig!

Jag använder M-Audio Delta 66, problemen löstes genom att ominstallera WIN XP konstigt nog.

1
Bevaka tråden