Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Waldorf Microwave

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-10-07 13:29

Jag har troligtvis en sådan på gång...nån som vet om/var man kan få tag på Access-programmeraren och vad en sån kan kosta...

Alternativ, nån som har testat Encore Knobby?

Pratar den Sysex eller CC så borde ett antal olika editorer funka, så jag tror inte man måste ha Access-programmeraren. MW-XT är ju annars billiga nu, kan säkert använda en sån. De ligger väl på 5-6000kr, och det är väl ungefär vad en programmerare kostar?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-07 22:28

Programmern är säkert lättast att hitta på eBay i Tyskland och de brukar gå för 2.200-2.400:-. Men man måste ha lite tålamod om man vill ha en sådan för de är inte jättevanliga. Långt ifrån alla funktioner kan styras, vilket är rätt självklart när man vet hur avancerad Microwaven är. Men den underlättar väldigt mycket, och en Microwave är sannerligen inte rolig att programmera utan...

Eftersom jag tycker det är trevligt med bilder i trådarna så kommer här en bild på min.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-07 22:35

Den där är så trevlig pga minimoogupplägget tycker jag. Eftersom minimoog är en av världens bästa & mest överskådliga syntar kan det inte vara illa att kopiera det. Har en kompis som har en MW + en WaveSlave + en programmer. Prylarna bara står, han väntar på bättre tider eller ngt.

  • Medlem
  • 2003-10-07 22:40

Ser ju ut som... en blandning mellan Pro-One och Prophet-5!

Rattlayout från P1, vågformsväljare från P5.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-07 22:51

En Waveslave är man lite kluven till. Den strular en del med OS 2.0, och det vill man ju gärna köra för det innehåller en del kul grejer, t ex bra mycket fler wavetables.

En modulationssektion med fyra rattar känns lite löjligt. Täcker ungefär 5% av modulationsmöjligheterna i synthen. :rolleyes:

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-10-08 08:37

Köpa en XT för att styra en MW...hmmmm...:D

Tack för infon, amino, hade väl för mig att du hade en sån...ska leta på e-bay...

1
Bevaka tråden