Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåm nya Elektrajbarna

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-07 23:00

Snygga å spännande. Jag vill gärna tänka att jag skulle vilja ha "s:et", den röda samplingsversionen, men den blå är snyggare å har mer av sån't jag brukar använda. Kan inte hjälpa att jag tycker de skulle slagit ihop bägge maskinerna till en ännu mer bauta-ig bautamodell än dessa bautamodeller. Någon som testat dem? Någon som äger nå'n av dem?

Korg USA

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 23:07

Uuh, varför sitter det elektronrör i den för? Jag hoppas att dom bara är där som prydnad för annars lär man ju få byta dom ganska ofta..

Edit: På sidan står det:
Valve Force circuitry contains two vacuum tubes that add new power to your sound. The analog tube circuit adds a warmth and presence to your sound that cannot be duplicated digitally. The tube gain knob adjusts the level of the output signal passing through the vacuum tubes, creating dynamic sounds with the distinctive tonal quality that only tubes deliver.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-07 23:12

Mmm. Jag tror det kan göra nå't kul med soundet, helt klart. Snyggt i mörkret också kanske!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 08:09

Joo, det lär ju se läckert ut men jag tror ändå att dom kommer pajja ganska ofta.. Har inte din farsa också typ 10 stycken elektronrörsradior hemma?

Radiorören går iallafall sönder ofta och man måste ha många i reserv.. Dom tillverkas ju fortfarande fast inte direkt i någon stor skala.. De håller väl lika länge som en glödlampa eller något har jag för mig..

1
Bevaka tråden