Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olyckligt kär... !!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-10 17:36

Shalom grabbar!

Jag har nog gått och blivit kär... olyckligt kär. Oki hon är inte jätte vacker och jag har egentligen inte varit nära henne. Har bara sett bilder och läst några artiklar men hon verkar underbar!!! Är det någon som kan berätta lite om multimoog, hur den låter typ filtret jämfört med andra synthar. Modulations möjligheter m.m...

Trevlig helg!

MVH
Magnus

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-10 18:00
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-10-10 18:06

Jomen visst! Hon verkar dock gift redan:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-10 18:18

Jag ser att intresseklubben noterar! :kaaaka!:

Jag vet inget om multimoogens sound, har aldrig fingrat på en, men micromoogen låter iaf extremt trevligt så multin kan ju inte vara sämre! Plus att micron har en hel massa knasfunktioner som multin också har (och lite därtill). Så köp och berätta för oss vad du tycker sen!

Läte också om den... eller såg en blid och lite specs för inte så länge sedan. Hade jag satsat på en moog så definitivt en sådan. Vrålcool utom alla gränser!

Chick gör reklam det trodde jag inte.... Min hjälte ju...!!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-11 14:46

Monofonisk Moogar, det är ett trevligt ämne.

Det finns väl fem stycken vanliga sådana Moogar, och de brukar väl rangordnas Minimoog - Multimoog - Rogue - Prodigy - Micromoog. En del sätter nog Rogue och Prodigy i omvänd ordning, men de är rätt likvärdiga. Alla är i alla fall väldigt roliga och låter bra. Ingen slår dock Minimoogen för den är fetast, punkt slut. Multimoogen har däremot trevliga modulationsmöjligheter och är en väldigt stygg synth och klar tvåa. En arg rackare helt enkelt. Den är dock den ovanligaste av de fem så det gäller nog att slå till när man kan... De andra tre är lite mer begränsade funktionsmässigt.

Sedan finns det ju Moog Source, som är väldigt bra i grunden, men vem vill ha en Moog utan rattar? Tauruspedalerna är också rejält feta, men kostar mycket mer än de smakar just nu, och Sonic VI dyker också upp här och verkar vara hyfsad, men den är gräsligt ful med sitt synthundervisningsutseende.

Jag har också sneglat på några Multimoogar det senaste halvåret. De är väl billigare i USA, men de brukar landa på 800-900 USD, och skall man sedan få hit dem så slutar det lätt på runt 10.000:-.

1
Bevaka tråden