Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studioutbyggnad

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tyvärr skriver jag ännu en tråkig ?hjälp mig köpa tråd? jag hoppas ni kan stå ut med det. Jag skulle behöva lite synpunkter på en inköpslista. Jag hade tänkt utrusta min lilla studio lite och komma igång med lite mer hårdvara. Jag har ca 10 000 att spendera och vill göra det på ett så bra sätt som möjligt. Jag har tänkt på lite olika grejer jag skulle vilja ha först och främst någon typ av bröd och smör synt, jag har tittat lite på JV1080 som verkar ligga bra i pris just nu men även annat är av intresse. Sen en gammal analog sak typ Juno106 eller liknande, jag vill att den helst ska vara polyfonisk. Sen behöver jag en enklare mixer och ett MIDI-interface att köra samman syntarna med. Har tittat på lite enklare behringer mixers och ett interface i storleken 4x4 tror jag skulle passa. Detta är ungefär vad jag tänkt mig men tänkte kolla med er som verkar ha grym koll så jag inte köper nått jag får ångra. Kan lägga till att jag kör Cubase SX i Windows XP miljö. Sen kanske nogon multieffekt skulle sitta fint om det blir pengar över. Jag vore otroligt tacksam för all typ av hjälp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-10 21:22

Om du vill ha en trummaskin och bassynth så skulle jag rekomendera Quasimidi 309.. Det är en tysk kvalitets synt med analog emulation.. Jag fick min för 2000kr

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-10 21:42

Berätta om hela din setup och hur du använder varje pryl och vad du vill uppnå, så kan vi ge dig helt fantastiskt, sjukt bra tips. Annars blir det svårare!

Se'n heter det faktiskt "studioutbyggnad" men det säger jag bara för att vara snäll.

Ajajaj, särskrivning? Jag skyller på att jag hade bråttom. Jag har en Nordlead 2 som jag använder som både masterklaviatur och synt till lite av varje. Sen arbetar jag mest med mjukvara men nu när min dator blir allt segare och jag blir allt sugnare på hårdvara tänkte jag avlasta med lite ?riktiga? syntar. Jag producerar dansmusik en blandning av trance, techno, house, kanske lite hiphop och chill också. Hade tänkt mig en analog synt till basar och andra varma ljud. Sen brödsmör synten till just brödsmör ljud :). Sen övriga grejer för att få allt att samarbeta. Vad mer kan jag säga? Jag sitter också på en konstig gammal Yamaha ljudburk som används någon gång ibland till lite av varje och kör på ett Audiophile 2496 kort..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-10 22:11

Ok. Budget? Prestanda på datorn?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2003-10-10 22:14
Citat:

Jag skyller på att jag hade bråttom

Men, det går väl snabbare om man INTE trycker på mellanslagstangenten. :rolleyes: :kaaaka!:

(sorry för off-topic)

Först och främst har jag runt 10k att bränna. Datorn min är en P4 2GHz med 512 i RAM 200Gb HD och ett Audiophile 2496 som sagt.

edit: Jag tryckte inte på den, jag kom åt..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-10 22:51

Kolla in Novation Supernova och dess mindre (och mer prisbilliga) syskon. Jag tror inte en 1080 är helt rätt för dig, åtminstone inte en ickeexpanerad sådan.

Ska kolla supernovan... Jag har kollat lite på proteus 2000, någon som har koll på den synten?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-10 23:13

Jadå. Låter bra, inte så spännande gränssnitt. Tänker mig att du behöver något med mer rattar och mer fetma.

1
Bevaka tråden