Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arturia CS-80 mums

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-10-11 16:03
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-10-11 16:18

MP3:an var ju inte mkt att hänga i gran. Finns nog ett gäng softsyntar som kan låta sådär.

spara först, spela sen

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-10-15 15:52

Nu finns det lite fler demos...Arturia

Jag tycker iallafall att det låter för djävla bra...den här ska jag ha!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-10-15 16:05

Den första lät ruskigt bra! Har för mig att solot på Amerika med Bo Kaspers e CS80.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-16 14:52

Jaså minsann! Det solot har man ju hört - och diggat - många gånger. Låter klart organiskt, som en blandning mellan ett rhodes och en elgura på något vis. Tankar fätt från Artur nu då, idag. Gillade som sagt inte deras mjuka hårda, stora Moog, men denna kanske blir mer lämplig som mjukvarusynt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-16 14:56

Det här låter analogsynt! Grymt snygga demos! * Spara *. Nu får fasen Propellerheads elda på här hemma med fler syntar till Reason. Ska bli oerhört spännande att titta på demoversionen, 1 november.

Plötsligt blev jag sugen på att lyssna på Switched On Bach (W. Carlos) igen, förresten, det finns inget som klår den när det kommer till Interpretations.

Oh, wow, Worton CS demo... FAN vad mysigt det låter!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-10-16 15:30
Citat:

Oh, wow, Worton CS demo... FAN vad mysigt det låter!

Visst gör den! Just den låten sålde mig helt...ska bara ha...:)

Det där medleyt gjorde mig nästan tårögd. De första två minuterna gjorde mig tårögd. Ta mig tusan! Kan man låta så med någon VA-synt? Ettor och nollor går fetbort när de skall tyglas medelst pekdon. En riktig CS80 går ju inte lösa för pengar. För hårdvara skall det vara. Sedan skulle jag inte orka baxa in den. Det låter så sprött, känsligt och vackert. Kan en ION låta så om den stöttas av en JP8000?

Såld, skall ha en

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-10-16 18:15

Ska bli spännande att se vad Arturia har mer i leksakslådan...Moogen låter ju också väldigt bra....
Det verkar som om deras True Analog Emulation-teknik fungerar ordentligt bra...

Vad skulle man vilja ha mer? Memorymoog, Matrix 12?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-10-16 18:41

Ok, lite mer info om Worton CS demo...

Citat:

But anyhoo, you can be sure that all the strings etc are the CS-80V beta2. aswell as a few other "little" sounds.

The Moog Modular V is doing all the sequenced sounds, including the lead sound later.

Other stuff in there are, Atmsphere, V-Station, M-Tron, Oddity, PlugSound Piano, PlugSound Drums.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-10-24 16:11

Nu finns en demo-version för nedladdning...

Aarrghhh

Citat:

You are not authorized to view this page
You might not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.

--------------------------------------------------------------------------------

If you believe you should be able to view this directory or page, please try to contact the Web site by using any e-mail address or phone number that may be listed on the www.arturia.com home page.

You can click Search to look for information on the Internet.

HTTP Error 403 - Forbidden
Internet Explorer

Är det bara jag som är dum i hela huvvet eller tycker dom inte om min brandvägg?

----
EDIT: Glöm ovanstående... nu fungerar det.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-10-24 17:38

LOL! Seså seså lappa...lugn å fin!

  • Medlem
  • 2003-11-09 10:09

Mmmmm

Vill ha denna cs80 plugg
Vad kommer den att kosta?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-11-09 11:15

Om du köper direkt från Arturia: 249EURO...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-12-07 01:54

lasselu: skulle du köpa impOSCar? Lyssnade precis på den å den låter riktigt bra! Skulle vara kul att höra hur CPU-snål den e...
http://www.gmediamusic.com/gforce/imposcar/impOSCar.html

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-12-07 09:44

Hmm...jag är lite sugen på den ja...tänker vänta och se hur den blir i demoversion innan jag slår till...

Ska erkänna att jag har lagt ner planerna på att köpa CS80...den låter väldigt bra men jag tycker att den är piss och pest och pina att jobba med...

  • Medlem
  • 2003-12-07 12:48

*ger lasselu lite rattar så han kan köra Arturias CS80 ordentligt*

Jag har testat att ladda ner Demo:n men den fungerar inte får bara felmeddelande!

Någon som kör eller testat köra Arturia CS- 80 på en Mac G5? hur mycket CPU drar den och fungerar det bra?

  • Medlem
  • 2004-01-03 22:55

shit pomfritt...100 kg...det skulle jag aldrig släpa med mig..sitter just och funderar hur mycekt jag svurit över ett vanligt rhodes..och hur mycket väger det? en bråkdel iallafall av cs80:n

arturia gör bra grejer alltså..

1
Bevaka tråden