Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magix Music Maker Deluxe v7

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-17 21:54

Någon på detta forum som använder sig av detta program, eller kör alla med Reason ? Det skulle vara kul att finna någon att bolla ideer och frågor med.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-17 21:57

Well - no offence... men, att nämna Reason i samma mening som Magix känns lite konstigt, det är då man som Reason-användare skulle önska att programmet kostade 45.000:- så folk förstod att det var seriöst...

Något Magix aldrig aspirerat på, men man kan säkert ha kul med det också, för att lära sig lite om musikens grunder om inte annat.

  • Medlem
  • 2003-10-17 22:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Well - no offence... men, att nämna Reason i samma mening som Magix känns lite konstigt, det är då man som Reason-användare skulle önska att programmet kostade 45.000:- så folk förstod att det var seriöst...

Något Magix aldrig aspirerat på, men man kan säkert ha kul med det också, för att lära sig lite om musikens grunder om inte annat.

Jag tror säkert att Magix gör sitt program med en seriös inställning, precis som jag gör min musik. Att det skall hänga på programmet om man är seriös eller inte visste jag faktiskt inte, men nu vet jag och jag tackar för det varma mottagandet på detta forum som jag precis hittat.
Det är precis som vanligt, det gäller att ha de rätta prylarna för att ha ett berättigande, det har egentligen inget med musikskapandet i sig att göra längre.

Jag lovar att återkomma den dagen jag har haft råd att köpa Reason eller något annat "coolt" och seriöst program. Hoppas bara inte att det då kostar 45 000:- för så seriös är jag inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-17 22:13

"Hoppas bara inte att det då kostar 45 000:- för så seriös är jag inte."

*skrattar* Näe, det är det nog fler som kan hålla med om. Å andra sidan; när jag funderar på hur mycket pengar jag lagt ner på syntar och dylikt, så inser jag att det ändå blivit en del tusenlappar på - vad jag anser vara - min hobby.

Jag ser också lite av ironin i ditt meddelande, men vill ändå bara påpeka att värdet på programmen man använder inte spelar det minsta roll huruvida man är seriös eller inte. Man kan vara superseriös med Fasttracker, om man så vill. Välkommen hit Eja. Hoppas du kommer att trivas.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-17 22:51

"Betydelsen av en smiley". En faktabok av Int Ernet. Läs den.

Är inte Magix en bantad variant på Logic? Jag har för mig det, och har sett skärmdumpar som såg väldigt lika ut. Så nog är det ett tillräckligt seriöst program.

(Fast det är väl resultatet som räknas, och inte hur man uppnått det, oavsett om det är ihopsnickrat i en 100.000+kr ProTools-rigg eller på en Casio hemkeyboard?)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-17 23:03

Snacka om att diskussionerna går i loopar. Jag har alltid hävdat att det är resultatet som räknas. God damn. Jag använde en smiley. Någon som vet vad det innebär?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-10-17 23:16

Tittade på Music Studio 2003 DeLuxe:
IMPROVED! VST?2.0, DirectX? , ASIO and ASIO2 driver support
Det tycker jag låter klart trevligt! Inget "låst" program då!

En kompis kör på ngn av Magixprodukterna å e klart nöjd (tror han gav 700kr för programmet). Har dock ingen aning om det låter "bomull". Skit samma vilket program man använder...bara man trivs å gör musik som man själv gillar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-17 23:26

Jag gillar bomull... :rolleyes: :kaaaka!:

  • Oregistrerad
  • 2003-10-17 23:46

:rolleyes:

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-18 00:27

PF : Hihi, jag tror att du även ska läsa Eja's inlägg med en smiley instoppad här eller där. Ingen hackar på dig. Jag skrev mest min kommentar som en slags förtydligande, det är faktiskt inte alla forum som har lika högt i tak. Så, det kan vara värt att poängteras..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-18 00:33

"Fast det är väl resultatet som räknas", är ju vad jag alltid sagt. Lite trist när man säger det som en liten "hint" till mig, som att säga till Kaviar-Kalle själv att han borde testa Kalles Kaviar.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-18 00:47

PF : Seså, inte sura nu mitt i natten. Den här tråden visar ju t.ex. att du tycker så. Såja.. *räcker över ett litet glas med whiskey*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-18 00:49

Surar? Aldrig.

Glömde en smajley-djävul i senaste inlägget bara. Man måste krydda med smileys överallt, in order not to be misunderstood.

:eek:

Ingen whiskey bara, tack. Fick tillräckligt med GT igår... varit sömnig hela da'n...

Gin & tonic, världens godaste drink när man vill ha fler än 2.

Räkna till 10 varje gång någon nämner Reason i ett för dig ofördelaktigt sammanhang så blir det lugnt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-18 01:03

Det har du rätt i. Om alla alltid räknade till tio så skulle vi aldrig ha några problem här i världen. Vi skulle å andra sidan aldrig ha kärlek och härliga känslostormar eller sköna impulsköp heller. Och en väldig massa trafikolyckor, eftersom ingen kunde göra undanmanövrar.

Tyckte nog det lät lite mycket som du dissade Magix, PF.

Skulle vara kul att höra lite mer om vad Magix är för något program, Eja. Vad kan det, vad kan det inte, vad är bra, vad är förvirrande osv?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-19 04:16

Jag var lite stingslig, ber om ursäkt och äter en bit på min hatt. Det är idéerna som räknas. Man blir inte en bättre författare bara för att man har en gåspenna med finaste bläck. Ska kolla in Magix som straff.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 09:19

Magix gör även proffsprodukter typ Sequoia som kostar sisådär 2,500 EURO. Annan kvalla än Music Maker iof.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-19 11:43

Jahaja, det är bara att göra sig beredd.

Mmm...

"My hat's getting bigger... BIG TIME!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 13:35

Lite löksky och potatis till den så blir det smarr! :kaaaka!:

Verkar som Eja inte tänker återvända. Lite trist. Verkade vara en smart snubbe med bra inställning. Skruvade lite på mig under utlägget om att man måsste ha mest och coolast prylar. Blir väl så när man känner sig träffad antar jag

Ja, ja... alla blir vi saliga på vår egen sanning.

Hoj!
/Rob

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-20 02:33

Det var väl inte helt rättvist att såga hela 99musik.com bara för att han sågade min inställning iofs... :rolleyes:

Det är ju faktiskt ett diskussionsforum. Man möter alltid ett visst motstånd i sådana, sedan hittar man sin "nisch" om man vill delta. Eller så bygger man sin plattform, för sig själv. To each his own.

Han kunde ju ha stannat och fajtats & sett mig äta upp min hatt...

  • Medlem
  • 2005-01-05 12:57
Ursprungligen av PF:

Det var väl inte helt rättvist att såga hela 99musik.com bara för att han sågade min inställning iofs... :rolleyes:

Det är ju faktiskt ett diskussionsforum. Man möter alltid ett visst motstånd i sådana, sedan hittar man sin "nisch" om man vill delta. Eller så bygger man sin plattform, för sig själv. To each his own.

Han kunde ju ha stannat och fajtats & sett mig äta upp min hatt...

Smakade den bra?

Det är ju rätt vanligt med folk som bara trillar in för ett inlägg, så det är nog inget att störa sig på. Och det finns nog tillräckligt många lurkers som uppskattar att du är karl för din hatt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-20 13:18

"Wherever I lay my hat... That's my home"...

1
Bevaka tråden