Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 1.1 med addressbok och EQ!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

yay... funkar skitbra

finns på apple.com

Track scrubbing from the Now Playing screen

innebär?

Att man kan spola fram och tillbaka med scrolhjulet.

Hur exporterar man vCard´s från Entourage eller MacOS X´s inbyggda adressbok?

Hittar ingen vettig hjälp i den inbyggda hjälpen heller, vill gärna slänga över lite kontakter till min iPod.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Xtra:
Att man kan spola fram och tillbaka med scrolhjulet.

Hur? För mig ändras volymen som vanligt...

Citat:

Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Hur exporterar man vCard´s från Entourage eller MacOS X´s inbyggda adressbok?

Hittar ingen vettig hjälp i den inbyggda hjälpen heller, vill gärna slänga över lite kontakter till min iPod.

Förslagsvis med det utmärkta AppleScriptet som laddas hem från Apples iPod-sidor... Fungerar kanon!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Magnus Krantz:
Hur? För mig ändras volymen som vanligt...

Tryck på knappen i mitten medans en låt spelas upp, sen kan du "förflytta" dig i låten.

Citat:

Förslagsvis med det utmärkta AppleScriptet som laddas hem från Apples iPod-sidor... Fungerar kanon!

Tack!

Rykten på Macnn säger även att ändringar gjorts i det sätt som iPoden buffrar en låt. Tidigare läste iPoden in buffern med max antal hela låtar. Om låten var längre/större än 20 min så läste den direkt från hårddisken hela tiden. Den kunde inte buffra upp delar av låtar ... Tydligen ska den inte göra det nu. Har dock inte provat själv, har inte några 20 min låtar, men man kanske skulle prova med en aiff från en cd ?

Tydligen en efterlängtad funktion för vissa, och det kanske kan komma till nytta för oss andra också. Buffern lär ju utnyttjas bättre än tidigare, vilket borde ge bättre batteritid ...

/hegge

1
Bevaka tråden