Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacOS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är 250:- ett rimligt pris för ett MacOS 8.5 med uppgradering till 8.6? Det är original-OS.

Blev erbjuden ett kopierat OS 9.1 för 300:- men jag vägrar betala för en "kopia". Sånt skall man inte tjäna pengar på. Om jag fått det till självkostnadspris däremot så...

låter dyrt.. nån som vet vad os9 kostar nytt annars?

Kostar inte OS9 nypris om man köper från Apple eller butik? (dvs kring tusenlappen eller mer)

Jag har OS9.0-skivor liggande nånstans som borde funka till din burk, men då får man ta och ladda hem 9.1 och 9.2 via nätet om man ska använda datorn seriöst.

Vissa tycker man ska använda äldre system till äldre burkar som har mindre minne och så, men jag vet inte om det gäller för din burk. Hur mycket minne var det i den?

Hårddisken är på 2 GB och internminnet är på 128 MB. Om du har lust att sälja ditt OS så kunde det kanske vara intressant.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-21 20:19

Här finns en skiva med MacOS 9.2.1, vet inte om den funkar men du kan ju definitivt få den och prova med. MSG:a mig din adress så skickar jag den!

Jag har ingen lust att sälja skivorna, vill ha dom som backup själv, men kan försöka ta reda på hur man gör för att bränna av en bootbar OS9-skiva. Det är lite magi med i leken för att datorn ska kunna starta från den nämligen.. :rolleyes:

1
Bevaka tråden