Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Novation ReMOTE 25

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som testat 25 eller 25 Audio?

Jag har svårt att välja mellan Edirol pcr30/a30, Korg microkontroll och ovan nämnda ReMOTE.

  • Medlem
  • 2003-11-25 11:22

äsch, hur svårt kan det vara? Korgen vinner ju på precis allt! (IMHO, dårå)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-25 12:08

Har inte testat, men jag tycker Korgen bara vinner på utseendet + de söta små displayerna. Den förlorar på priset + de mikrobiska tangenterna. Varför inte en simpel synt + ett litet MIDI-interface? Har själv kört många controllers och tycker nästan alltid de känns "svampiga" i kvalitet osv. Dessa som räknats upp är säkert inte det - men då kostar det också; _mer_ än en bättre begagnad synt plus ett USB-i/f. Själv ska jag köra en Pålle 800 (lev. i korg) som kontrollant när jag är på viftande fot.

"Varför inte en simpel synt + ett litet MIDI-interface?"

Tror du att jag hade funderat på en remote25 audio om det bara var några tangenter jag var ute efter?

Det ska vara rattar/sliders/knappar etc + att det ska vara portabelt....helst gå ner i en ryggsäck. Korgen är nästan en vinnare just pga dom mikrobiska tangenterna, det den förlorar på är att den saknar inbyggt ljudinteface.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2003-11-25 12:44

Jag letade efter något liknande dessa men med 49 tangenter. 25 är för lite och 49 borde gå att ha med sig i en resväska. Men jag hittade inget.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-25 12:55

Kolla då in Oxygen 8:an med audio, vad den nu heter... Oxymoron? Lite "pappiga" keys men den funkar nog helt OK och kostar inte så mycket.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-11-25 13:10

Oxygen8 har väl oxå bara 25 tangenter (eller nåt liknande). Radium finns i både 49 å 61 men inte lika mkt rattar å reglar.

Radium49

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-25 13:16

Yup, jag fick inte känslan av att vår Bionicke var ute efter _tangenter_...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-11-25 13:45

Jag tänkte på pme, Bionik har nog redan bestämt sig.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2003-11-25 13:59

Jo, dessa är nog bra eller något. Men de är inte allt i ett. De har inte inbyggt ljudinterface. Annars så tycker jag nog att midiman mk-449 verkar bättre än den andra serien. (Varför har man två nästan identiska produkter?)

(Trådkapningsförsök)

Nån här som har åsikter/erfarenheter av Oxygen8, Radium49 eller andra USB-klaviatur?

Skulle i likhet med Bionik vilja ha något portabelt med rattar, men behöver inget ljud in på den. Oxygen8 känns som lagom storlek, men klaviaturen känns aningens liten (fast jag vet inte om jag egentligen behöver något större).

Skulle vilja ha en Nord Modular Key (kontroller + massa rattar, egna ljud, kan användas som effektbox) men förutom kindereggskänslan så kostar den ju en aning mer.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-11-25 14:16

Den enda åsikt jag har om en sådan grunka e Oxygen8 (den enda jag testat) å den e tamejf*n det sämsta sk*t jag testat! Plastig som bara den! Jag tror mkt på Novation å Edirol (trots att jag inte testat dem).

  • Medlem
  • 2003-11-25 16:00

Elektron köpte ett gäng Oxygen8, och är grovt missnöjda.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 18:03

Jag har en ReMote 25:a och är riktigt nöjd med den. Jag ska väl ärligt erkänna att jag inte riktigt använder alla rattar och sliders riktigt lika mycket som jag tänkte göra innan jag köpte den - men känslan i klaviaturen är värd sina pengar bara den.
Feedback var ganska billiga på dem tidigare vill jag minnas.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 18:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av false messiah
(Trådkapningsförsök)

Nån här som har åsikter/erfarenheter av Oxygen8, Radium49 eller andra USB-klaviatur?

Har en Radium49 här bredvid mig

Mina åsikter om den är att den är helt okej för mig!
Men jag kan tycka att tangenterna är något sega och för breda för min fingrar.. Mycket lättare att spela på pianot
Lite plastig är den väl också - slajderserna skrapar i höljet. Men rattarna är sköna!

Antalet på slajderserna och rattarna räcker. Likaså antalet tangenter. Iaf för mig.. Och det är också den enda klaviatur jag testat - förutom pianot då - så jag vet inte hur rättvis jag är

1
Bevaka tråden