Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-hub?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här kanske är en dum fråga men visst borde det gå att skaffa en USB-hub och sätta XSkeyn, midi-interfacet. Griffin iMate och en mus till den och sedan bara dra en sladd direkt till datorn?

Kräver Logic att nyckeln sitter direkt på en USB-port?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-27 00:38

Det enda kruxet är att vissa prylar kräver "mer ström" än andra. Det finns USB-hubbar med extra nätdel som iofs löser det problemet. Jag hade en från Dr Bott med 7 utgångar, köpt på www.macoteket.se - ypperlig och hade adapter, men jag behövde inte så många USB-connections så jag sålde den till en kompis. T7, som den heter, är nog en av de bättre. Vet inte hur det är med Logic-nyckeln, men om du kör laptop så vill du väl "få med dig nyckeln när du går". Då är det lika bra att koppla den + hubben till datorn och resten av USB-prylarna till hubben.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 01:07

Min XS-key sitter i USB-porten bak på min externa skärm....så jag antar att den inte är så kinkig med vart man placerar den.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-27 01:19

Jolly good.

Vad kör du för laptop? Du har ju så himla många Macar... antar att du inte kör Logic å extern skärm till den där iBook 700:an du nämnde förut...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2003-11-27 11:25

All USB device ska kunna stitta på en hub. Det man ska tänka på är att latencyn ökar med ca 1 ms per enhet och att det kan bli problem många realtidsenheter på samma bus.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 12:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Jolly good.

Vad kör du för laptop? Du har ju så himla många Macar... antar att du inte kör Logic å extern skärm till den där iBook 700:an du nämnde förut...

Frågar du mig? (Are you talking to me?!? Well, are you? punk...)

Jag kör självklart större delen av tiden på min dual 867 och till den har jag en Apple Cinema Display och de har 2 USB-ingångar bak....

Och så många macar har jag inte privat....privat har jag bara 2!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-27 14:16

A-Okay.... Jag tänkte "till min externa skärm", aha, PB med extern skärm lixom...

Cinema... rok phat man...

1
Bevaka tråden