- Hur het blir TiBooken egentligen? Är det ett problem?
Sitter med den i knät nu och visst blir den varm. Skönt om knäna
Men ingen större fara.
- Hur upplever ni prestandan jämfört med stationära macar? Håller den måttet trots sin långsammare processor.
Något slöare än min stationära 867:a är den väl. En del av det beror säkert på att jag har tre gånger så mycket minne i 867:an.
- Har någon kört Logic Audio eller ProTools på en TiBook och hur funkar det? Har du använt portabla FireWire-diskar? Vilka?
Nej, nej och ja. En LaCie 60 Gb (stor med egen strömförsörjning. Och en LaCie 20Gb pocketdrive. Funkar utmärkt om det var det du undrade
- Vilken prestanda har den egentligen vid dataspelande? Funkar den överhuvudtaget för dataspel och är det någon titel som verkligen inte funkar? (Lite allmänt om dataspel och TiBooken alltså. Apples information känns lite tunn.)
Ingen aning. Jag är mest road av spel som Backgammon, diverse kort-spel och Snood. Inget av dem är väl direkt processorintensivt...
- Hur bra/dåligt funkar Airport med TiBooken? Avstånd osv?
- Låter den mycket?
Har i och för sig inget annat än TiBooken att jämföra med. Jag har läst att datorer med plastskal får bättre räckvidd. I min lilla tvåa blir det inga problem någonstans. Men det mesta jag får ihop mellan min TiBook och AirPorten är 4 väggar.
För det mesta är den ljudlös. Men någon gång ibland så kör den igång fläkten nån minut, då låter den lite grand. Inget som stör eller ens överröstar 867:ans fläkt ett par meter bort.
- Vilka uppgraderingar kan vara aktuella i framtiden och när kan dessa ske?
Tja, den har ju funnits i ett drygt år utan några större förändringar. Så till sommaren borde det väl vara dags för något nytt. Men vad? Snabbare, snyggare, inbyggd blåtand - who knows?
Något så alldeles!
Jag gillar den skarpt, framförallt gillar jag att ha en CD-brännare med mig överallt