Skapades ursprungligen av: mattan:
Får man fråga vilka program du använder?
Tänkte oxå köpa mer minne, men eftersom den redan är slö med 384 RAM och ett program med ett fönster så känns det ju inte som bas prestandan kommer att bli så mkt bättre...
Det mest krävande jag använder är Photoshop, testat en beta och den har funkat fint tycker jag, väntar ivrigt på att hela 7:an ska finnas ute.
Annars använder jag BBEdit för att skriva HTML och kåda i, Office paketet för e-mail och ordbehandling och Freehand för att rita bilder för hand.
Sen använder jag ett dussin program till för att surfa, chatta och dylikt då, fast det är inte något speciellt processorintensivt heller. För arbetar du med saker som kräver mycket kraft köper du inte en iBook.
Det går väl något slöare än i 9:an men det är också mycket stabilare, fast jag har inte bråttom någonstans.
Jag har också ändrat och lagt till mycket i själva MacOS X, så det passar mig och mitt arbete bättre. Är helt nöjd, fast det är klart jag vill ha lite mer hastighet och basfunktioner. (Ja, det finns tredjeparts program men varför ska jag betala extra för sånt som borde finnas inbyggt?)