Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad skulle du/ni ha köpt?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare grabbarna brus,jag är i valet och skvalet mellan 3 FW-baserade Audio Interface.

Det står mellan:

Motu 896HD (för att det är 8pre´s till mina trummor)

Motu 828MkII + ett ADAT med 8 pre´s (ge gärna förslag på schyssta ADAT Interface med preamps)

Tascam FW-1884 (för att den har 8 pre´s och controller inbyggt)

Köper jag någon av Motu-arna så får jag ingen controller med (men man kan ju uppgradera senare)

Köper jag Tascam-en så får jag mycket för pengarna MEN det blir ju också ett hinder att uppgradera/byta ut i framtiden.

Jag sitter på en G5 dubbelpropp med Logic Platinum 6.
Jag är ute efter ett "proffsigt" ljud denna gång,men inte i Apogee-klass för det är alldeles för dyrt för mig.
Jag måste ha Firewire pga av att trummorna liras in i en annan studio och med min ibook och FW-enheten så kan jag vara lite portabel.

Jag vill ligga runt 15000kr så om ni har andra tips på Audio Int. så snälla ge förslag.

Tack så mycket på förhand/David

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-04 10:50

Hej David!

Jag tycker Tascam:en ser väldigt attraktiv ut på alla sätt och vis, men har upplevt deras drivare för USB-interfacen som lite halvbra (och då är jag snäll). Men kolla upp hur drivarna är nu. Nu när det är OS X-miljö som gäller så är chansen större att drivarna är riktigt bra iofs. Har den klockrena drivrutiner är den ju det klockrena valet.

Mvh Patrick här vettu.

PS. Oj, den har 4 midi in / ut... börjar bli riktigt intresserad av den här rackaren. Måste kolla priserna...

PS / 2: Oj. Inte så blodigt för att vara så blodig, 1499?... tant SEB säger... "Resultat: 1 499,00 EUR blir 13 568,20 SEK". Vad kostar den i Sverige sa du?

Kollade du på Musicstore?Det gjorde jag också!!

Listpris i Sverige är 21200kr (VA!!) hehe

Det äckliga med att köpa den från Deutschland är ju det här med drivisarna,det blir ju asbökigt om man måste skicka tillbaka den pga att drivisarna är ruttna.
Man Tascamen har varit min favorit en tid nu.
Jag såg den på LLB-mässan och fick en chans att prova den,den imponerade stort.
Det jag har hört är att den kan frysa sig ibland,men inga större problem säger de som har den.

Frågan är vad man ska göra när/om man vill byta pre´s?Men iof så kan man ju slänga in ext. pre´s på ADATingången och
på den optiska/spdif.

  • Medlem
  • 2003-12-04 11:30

Sound on Sound hade i novembernumret en rejäl recension av Tascam-burken. Värt att ta en titt på om man är sugen på en sådan. Kommer inte ihåg vad de skrev mer specifikt, men läsvärt är det! Som vanligt med Sound on Sound.

http://www.soundonsound.com

Man måste ju ha ett svettigt esub abonnemangskit.Kan inte någon skicka mig novembernumret till mig =).

  • Medlem
  • 2003-12-04 12:40

Eller ta en sväng till sin lokala välsorterade tidningshökare. Presstop-butikerna brukar t.ex. ha tidningen. Decembernumret lär inte ha kommit ut till butikerna än.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-04 12:44

En och annan recension finns iofs online.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2003-12-04 12:56

Finns det inte något mlan interface till yamahas 01v? Det finns till 01v96 i alla fall. Men det är ju långt utanför budget.

Tackar tackar PF!!

1
Bevaka tråden