Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julklapp från Precisionsound till gamla och nya kunder!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

För er som beställt Treated Drums #1 och #2 finns nu en julklapp att få från Precisionsound. Hör av er via support mailen
(kolla era beställnings mail) så får ni instruktioner om hur ni hämtar den.

PS! Passa även på att maila news@precisionsound.net så ni inte missar sånna här erbjudanden i fortsättningen.

Om ni andra vill ha Julklapp också så kolla in siten.

www.precisionsound.net

Erbjudandet gäller fram till dan före Julafton.

mvh

lars

Det var just sånt här jag inte ville se.. det är trevligt med julklappar, men det kan ni väl mejla ut till kunderna direkt?

Skulle tycka illa om Musikbörsen gjorde samma sak, så det är inte bara dig.

Låter kanske överdrivet neggig, men jag tycker det är värt att hålla rent från ovälkommen reklam här på 99musik.

Vad säger moderatorerna?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-12-07 00:09

Håller med FM. Kunderna finns väl i ert register (å om de inte vill vara med så får de väl skylla sig själva). Detta uppfattar jag som raggande av nya kunder...
Precis som FM skrev: "Skulle tycka illa om Musikbörsen gjorde samma sak, så det är inte bara dig."

Hmmmm,,,,
Jag tycker bara det är bra och få vettig info via den här forumet !
Hatar och regga mig på mail listor så jag hade aldrig sett röken av min "julklapp" om inte jag sett det här.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-07 12:14

PF kanske skulle skapa en speciell area i forumet för kommerciella medelanden?

  • Medlem
  • 2003-12-07 12:50

Otto: PF är inte moderator/administratör för forumet. Det är jag, encore och volantiz som är det.

Däremot var det en kanonidé! Skall snacka lite med de andra och se vad det tycker.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-07 15:22

Jgb> åfan.. jag vet inte varför jag fick för mig det.. (jag blandar säkert ihop det med nått annat forum.)

Otto: PF har varit moderator.

Låter som en bra idé. Andra forum har sånt. Gearslutz t.ex.
Då kan företag och småhandlare snabbt informera. Ny tar de tid att få upp nyheter på dom stora ställena som Harmony Central. En vecka eller mer i bland. Då kan ju alla från dom små (precisionsound) och större typ (Mi-7) skicka blänkare utan att störa den övriga debatten. Och dom som inte vill veta något om updates och erbjudande kan helt enkelt ge fan i o läsa.

mvh

lars

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-07 19:26

Otto: Jag har grundat och byggt upp forumet men själv avstått från moderationsdelen. Tyckte det blev för förknippat med mig som person ett tag där.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-07 19:39

OK, då har vi rett ut det! Och dragit tråden off topic för stakars lars

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-07 19:46

Jag tycker det är helt OK att företagare informerar här i forumet, men idén har iofs länge varit att sälja bannerplatser - 99musik sponsras av Martin Björnström som även driver 99musik - det kostar att hålla sajterna igång. En fördel med att ha det som det är idag är att ingen kan köpa 99musiks åsikter - det är ett 100% oberoende forum. Om någon som har kött på benen (dvs klara och tydliga åsikter) sågar en handlare / distributör osv så får det vara kvar här, här finns ingen som hjälper en dålig musikhandlare med skygglappar och åsiktsreglering. Detta ska vara ett forum för alla användare - alla musiker - och inte styrt av vinstintressen. Det är typ grundtankarna.

Har inte heller nåt emot det - men tycker nog att en egen avdelning hade varit på sin plats. Fast kanske mest om det blir mer "reklam" än vad det hittills blivit. Kul bara att vi får lite erkännande som en riktig musikmötesplats

Jag tycker att idén med en speciell area för reklam/företagsinformation är bra.

Orsaken till att jag är negativ till reklam här i forumet är att det lätt kan bli ganska outhärdligt. En annonsör kan man väl tolerera, men om Musikbörsen, JAM, Estrad, Luthman, Native Instruments, Steinberg, Clavia, Drumkit From Hell-typerna med flera börjar skriva inlägg om sina produkter blir det genast lite jobbigare. (Jag överdriver, men jag får såpass mycket spam i min epost att jag inte vill se det här också.)

Det jag reagerade på var delvis innehållet i inlägget - hade julklappen bestått i en packe samplingar som ni gav bort till vem som helst så hade jag gillat det, men nu är det nånting som bara vänder sig till era kunder.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-08 12:57

Det handlar också om att handlarna inte är så snygga på att samsas. Det är nog därför många drar sig för att "kasta första stenen" här på 99musik. Rädsla för fula påhopp och fortsatt pajkastning.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-08 19:40

Ja, just att återförsäljarna kastar skit på varandra vet man ju av erfarenhet, men tillverkare/distributörer måste väl hålla sig utanför sånt av ren självbevarelse drift.. ingen handlar väl får bara en tillverkare
Eller är det något mer jag missat. :/

1
Bevaka tråden