Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Crumar Bit99 på Tradera...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-12-12 09:26

...är det ngt att ha???

Tja, det är väl på sitt sätt en trevlig synt. Den låter ganska hårt och kallt, inte alls lika varmt som en Juno. Den har dubbla DCO men saknar tyvärr synk och ringmodulation. Men det kan man klara sig utan för det finns andra syntar. Men att man inte kan styra PWM med en LFO är en grov miss. Men för högst 2000:- är den trevlig. Om du lyssnar på den så hör man för det mesta ett fisslande ljud, det kommer från filtret som "läcker". Det är en feature.

Var inte 99:an jäkligt snygg? Har förr mig det... kanske ska ta sig en kik - men fler analoga synthar behöver jag inte än på ett tag

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-12 20:27

Adde : Här finns en tråd om Bit99:

http://99musik.com/showthread.php?s=&threadid=3247

  • Medlem
  • 2003-12-13 00:13

@ Encore: Tack!!!...jag borde nog sökt mer på forumet själv innan jag startade denna tråd......

Adde:
Var det du som bjöd över mig på Tradera?

Andra gången den glider mig ur händerna på ett par månader.

Med en BIT99 kan man påverka en LFO:s hastighet med en annan LFO. PWM kan man sköta med anslaget.

  • Medlem
  • 2003-12-15 22:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av berusad
Adde:
Var det du som bjöd över mig på Tradera?

Andra gången den glider mig ur händerna på ett par månader.

Nej faktiskt inte...jag tänkte först lägga ett bud men när jag funderade lite till är jag nog mer sugen på att spara lite pengar och köpa en Nordrack istället...är dock i stort behov av ngn riktig billig "smör-och-bröd" synth oxå...

1
Bevaka tråden