Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvaror och liveset hjälp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett litet problem,
Har en laptop med ett USB Audiophile ljudkort som jag skall använda live tillsammans med lite hårdvara.

Jag tänkte använda Ableton live som huvudprogram men vill även ha in Audiorealism 303 VSTi klon i setet.

Mina tankar runt detta har väl gått ungefär så här, att ha Logic och live igång samtidigt med rewire, men det kanske kan bli lite ostabilt.

Så min nästa tanke är att köra ableton live samtidigt som något VSTi Host program som gör att jag kan köra audiorealism 303:an

Puh! någon som har nått tips på program eller några andra ideér?

Det jag tänkte få ihop är alltså följande:

1st dator med USB Audiophile
Ableton live
Audiorealism's 303 (VSTi)
UC 16 midi rattar för att styra helst både live och 303 plug
1st Alesis ION

eventuellt så behöver jag ju även en midi sequeser oxå till ION.

Kort sagt HJÄLP!!!!

vart ska du lira?

vet inte ännu, det är för framtida bruk, men så fort allt e på plats ska jag boka en tid på www.svaj.com

Där vi för övrigt spelar skivor på söndag i nästa vecka (clubdecks söndag)

nice.. jag och pf har snackat lite om att lira dar snart

sa du lirar nu pa sondag alltsa.. jag kanske drar forbi en svang da isafall.. brukar sitta dar a plugga

Nej! nästa söndag alltså den 21/12 vet inte vilken tid eftersom att det är clubdecks som spelar hela den söndagen, men en timme någongång den 21:a spelar jag

oj.. sa gar det nar man sitter pa lektionen och forsoker dolja browserfonstret .. nasta sondag.. antecknat!

Fett

1
Bevaka tråden