Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synthpriser i Tyskland och USA

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-12 17:22

Priserna är hämtade från eBay i Tyskland och eBay i USA i år.
Det rör sig bara om auktioner som det blivit affär av och alla belopp är i Euro. Dessutom har bara synthar jag sett minst fem gånger och synthar i fint, i stort sett fullt fungerande skick tagits med.

Mycket intressant statistik! Kortfattat så är inte allt så mycket dyrare här hemma ändå

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-12 17:56

Mycket intressant och bra gjort. Lustigt att Pro One är så billig i USA, den är väl känd som en mycket enkel synt där förmodar jag. Här tycker vi den är flexibel och bland de absolut ballaste monofoniska syntarna. JAM försöker sälja en - visserligen expanderad och i mycket mycket attraktivt skick - för närmare 8000:-.

encore: repris, "alla belopp är i Euro"

Pro one är kung även där.. fråga grabbarna bakom frontline assembly, delerium osv.. fast nu är jag iofs uppe i canada å härjar kom ja på. Den kanske inte har råkat ut för nån hype over där ännu?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-12 18:02

Jag pillade bort mitt inlägg, då jag kom på att det VAR en dum fråga.

// encore - spelade Pro-One igår!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-12 18:17

Voj! Vad tyckte du? Har du hälsat på hemma hos Volantiz?

det borde jag ha kommit ihåg

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 00:50

Hmm, jag har ett svagt minne av en Mono/Poly också, det var kanske enapa jag var hos? *förvirrad*

PF : Vad jag tyckte? Jo, jag kände potentialen, men jag insåg att jag hade behövt ett antal timmar för att verkligen förstå den. Även de enklare syntarna behöver man ett par timmar med för att förstå alla möjligheter man har, och Pro-One ligger väl i mittenfältet nånstans. Snygg och trevlig maskin. Jag älskar formen på dessa syntar. Lite tjocka liksom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-13 00:50

Vi har ju en lite annorlunda kultur här i Europa, TR-808 och TB-303 syntharna är dyrare i USA..

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-12-13 09:57

Mycket intresant info Amino, att det skiljer i pris är kanske inte så konstigt.

Encore: konstigt vore det om herr.korv smyger sig in hos forummedlemmar och fördjupar sig i deras synthesizers..... och ingen märker nått.....

  • Medlem
  • 2003-12-13 10:03

Pro-One, och Mono/Poly? Nix, har inte sett till någon encore här heller, trots att dessa manicker finns här.

  • Medlem
  • 2003-12-13 10:44

Vore kul om denna thread även behandlade nya synthar.
Dollarn är ju ruskigt billig & det lär väl finnas andra ställen än www.musicstorekoeln.de som har kanon priser.

Kanske läge att börja plocka hem synthar, ljudexpansioner från usa?!

Någon som har tips?

/Kloon

1
Bevaka tråden