Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högpris

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Åter igen... det är upp till säljaren att sätta vilket pris han/hon vill. Är det för dyrt är det ingen som köper. Här har vi en Yamaha EX5 för nästan 14 papp. Finns på Blocket.

jag såg en c128 för 10papp för ett par dagar sedan

ex5 för 14papp är nog inte så konstigt.. de kostade 25papp nya för inte så länge sedan.. så har man inte kollat vad de kostar ute på iol/vendolin/musiksajten/osv så är det nog inte en helt orimlig summa

Vad gör folk med sina saker egentligen? Låter de dem ligga osålda och kör dem till tippen efter ett halvår? Finns ju ett antal långkörare på annonssidorna om man säger... Många verkar ju nöja sig med att skriva "Superklipp!!!!!!!!" och hoppas väl att ingen märker vad de förväntas betala eller nåt.

Men ang. EX-5 (och EX-7) jag har alltid tyckt att de verkar råtuffa, särskilt det där med effektenheten inbyggd i ljudarkitekturen. Vad var det för fel på dom? Jag har nåt vagt minne av att de ska är slöa över MIDI.

inte mycket fel på dom alls.. mycket bra saker.. men som du säger så är dom inte så snabba på midi.. eller scsi

Hade varit sjysst med flashexpansionen (men där kan vi snacka högpris!), hade man kunnat ha sina favvosamplingar resident i synthen hade det verkligen varit en komplett studio.

Sen fattar jag inte varför dom inte gjorde en DSP-expansion, den är tydligen ganska underspecad, det går inte att köra alla balla grejer samtidigt...

1
Bevaka tråden