Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Monowave....

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet något om synten Monowave? Tror inte att den tillverkas längre. Det verkar som det var en wavetablesynt, en monofonisk sådan. Såldes den i Sverige och vad kostade den? Har några demolåtar från den som jag gillar, inte bara för att de använt en Roland R8 som trummaskin. Den är förbaskat snygg också.

Vad vet vi om den? Den verkar vara väldigt inspirerad av PPG-manickerna.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-12-21 10:14
Citat:

Såldes den i Sverige och vad kostade den?

Den såldes endast från tillverkarens hemsida och kostade 550GBP...
Var lite sugen på den när jag såg den första gången men den var lite dyr tyckte jag...

Om man vill ha en nu så får man nog satsa på en Chameleon och köpa Monowave II...

Jupp, jag kollade in lite andra sidor. Den verkar riktigt kool. Fårgan är om den ändå inte är flite för exklusiv och okänd kör att bli en åtråvärd klassiker. Hade det varit en Roland eller SCI som bara gjorts i 25 exemplar så hade kultstatusen varit ett faktum.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-04 18:04

Det finns en Monowave till salu i Danmark för ca 5.000 kronor om någon skulle vara intresserad av något riktigt unikt. Själv har jag funderat länge på den, men jag tror inte den skulle tillföra min setup så mycket som den borde...och så är jag ju mera förtjust i en annan typ av ljud.

amino:

[OT] Vart kollar man med fördel danska annonser (och norska för den delen)? [/OT]

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-05 11:14

Danmark: Soundcheck

Norge: Ingen aning. Dyrt och dessutom risk att man åker på moms.

Tackar.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-03-12 07:27
1
Bevaka tråden