Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

laga sh101

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-12-21 09:06

Hej

Min sh-101 har allsköns småfel..blandannat att den inte alls håller tonen..och det allvarligaste att sequensern inte fungerar...(kan bero på att jag inte fattar den...men jag tror visst bestämmt att den inte är helt oki heller)
Men problemet med det hela är att jag inte kan laga någonting. Redan som barn hade jag problem med modellplan och liknande..det blev aldrig så bra som på paketet...Så min fråga är om det finns någon som mindre dyrt kan se över min sh.
Jag vill inte riskera att den går sönder mer, vilket den troligt gör om jag skall kasta mina smutsiga samplings händer över den utan någon som helst känsla för analog kultur och de koder av respekt och heder som följer med detta.
Gärna någon som inte bor så där sjukligt långt bort från där jag bor heller.
Och då bor jag i umeå.
Ja ni kan ju skicka ett meddelande till mig såfall
/gus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-21 09:53

Kan du förklara vad du menar med att den inte håller tonen? Vad är det som inte fungerar med sequencern?

Här är en online manual som kanske kan hjälpa dig med sequencern.
http://www.vintagesynth.org/roland/sh101/indexfr.html

MVH
Demokid

  • Medlem
  • 2003-12-21 11:51

gazt: Rotwang finns i Umeå, och har i alla fall god hand med Moogar och liknande. Ta en koll med honom.

Rotwang: http://www.99musik.com/member.php?s=&action=getinfo&userid=104

Det finns lite kalibreringsinfo i service manualen

  • Medlem
  • 2003-12-26 19:54

demokid...stämningen är åt helvete. med det menar jag att den inte håller tonen. Vet att äldre analoga instrument tappar stämningen efter ett tag..men vet inte...inte som min.

tack för all info iallafall. service manualen var helt oförståelig för mig..men tack ändå.
hör av mig till rotwang med.
tack än en gång för alla tips
/gus

1
Bevaka tråden