Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midi, filter & ms2000

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var iväg tidigare idag & köpte en ms2000... Men jag begriper inte hur man ska mata ut bitimbrala ljud ur den.
Fick ut 1,5 ljud ur den; Den ville alltså tuta ut 2 separata ljud genom 1 filter...

Finns det någon bra länk som förklarar hur i hel***e man bär sig åt?

DU kan få ut 2 ljud ur den om du splittar klaviaturet och kör dem på samma MIDI-kanal. Så vitt jag vet kan man inte få ut ljuden på separata MIDI-kanaler. Jag vill minnas att PF citerade manualen vid något tillfälle, där det stor hur man skulle göra för att få ut ljuden på tvp kanaler. Jag lyckades aldrig hitta detta stycke i min manual.

Att få två ljud genom ett filter låter som en bedrift. Jag tror att du hade två ljud i lager och filtret bara påverkade det ena. Kan det ha vart så? Nu menar jag inte att du inte vet vad du gör, det var mest en tänkbar anledning. Du kan köra den i tre lägen, singel, split , dual (och vocoder). I dual-läge ligger två ljud på varandra.

Jag körde 2 dual-ljud som jag satte på midikanal 3 resp. 4.
Sedan när jag tryckte "Timbre select" kunde jag ställa in filtertyp för de båda parterna, men cutoff och resonans -rattarna styrde filtren för båda ljuden samtidigt (spelade 2 stämmor i cubase på midikanal 3 & 4), men valde jag sedan ny filtertyp på det ena ljudet hakade det andra ljudet med till den filtertypen... "Sehr geschkomm"...

Ska prova att slänga upp dem som split istället.
Tick-tack.

1
Bevaka tråden