mjo, idiotiskt att fråga massa inkompetenta frågor här när jag inte ens vet vad jag talar om kom jag på, så jag laddade hem servicemanualen
hittade den här sajten med servicemanualer till supermånga appleprodukter: http://home.wanadoo.nl/manual.man/manuals.html
väldigt bra sajt tycker jag..
tydligen sitter ström-modulen i mitten mellan batteri och cd, och det verkar inte som man kan köra datorn öppen på så vis jag tänkt mej, man måste ta bort processorkylningen och processorkortet för att komma åt de delarna enligt manualen.
tänkte hursomhelst testa att slita ut ström&ljudkontakterna till ljudkortet, kan vara intressant att se vad som händer då, om det är där missljuden uppkommer.
trevligt att läsa manualen även om det inte stog något i manualen dock, lärde mej bl.a. hur man ska göra för att korrekt sätta fast luckan på baksidan, råkade slita av den när jag var full en gång, och lyckades pilla i den utan att öppna datorn som det står att man måste göra, tog över en timme att få i den minns jag
återkommer med mer info om någon skulle vara intresserad, när jag skruvat upp hela härligheten och förmodligen totaldemolerat hela datorn..