Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quasimidi Polymorph

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon här som har eller har haft en Polymorph? Jag skulle vilja veta lite om hur skön/onice den är i praktiken (funderar på att köpa ett stycke).

Orkar ni så skulle det vara schysst med några ljudprover också (de jag hittat över nätet var tråkiga).

Hm. Ovanlig pryl, tydligen. :rolleyes:

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-27 23:22

Eller så förväntar du dig bara ett snabbt svar på en slö mellandag. Håll ut - någon med "insider"-information svarar kanske på din fråga om en dag eller två. Har du provat att använda sökfunktionen på forumet och sett om du kunde hitta nån info?

Hehe, jag menade inte så riktigt.. det var mer ett icke allt för subtilt försök att sparka igång maskineriet (ja se, du svarade ju nästan direkt ), jag vet att sanningen finns där ute, någonstans bland de aktiva.

Sökning har inte gett något mer matnyttigt än att en och annan finner Polymorphen snygg (mh, tveksamt).

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-28 00:55

Okidoki Finnen

Här har du en ex morph-ägare !!

Jag köpte min för ett år sedan men bytte bort den i somras mot en PPG ( lätt byte hehe ).

Soundmässigt så tycker jag att den är grym. VA med karaktär. MS-20 stylie filter. 3 oscillatorer, ok effekter m.m.

Sequencern går inte av för hackor den heller. 4 spår med 4 paramterar per spår. Tänk dig 4st Korg SQ-10 med var sin extra rad och 16 steg.

Jag köpte min för att användas till att göra balla loopar som jag sedan skulle föra över via Midi in i ett sequencerprogram för vidare bearbetning samt använda mina analoga synthar ( eller PPG´s ) som ljudkälla.

Detta fungerar tyvärr inte så himla bra i praktiken. Av flera anledningar. Vidare så har sequencern bara 8 rattar och en shiftfunktion för att komma åt steg 9 ill 16. Detta gör det hela lite bökigt att använda.

Summa summarum. Den passade inte riktigt mitt arbetssätt så jag skaffade mig en Doepfer MAQ istället. Den är iofs inte helt perfekt heller men den får duga tills jag för mod att köpa/bygga en P3 !

Hth

Lasse

Åh, tack för ditt svar.

"Soundmässigt så tycker jag att den är grym. VA med karaktär. MS-20 stylie filter. 3 oscillatorer, ok effekter m.m."

Mm, känner mig än mer lockad nu.. jag har läst siffrorna men det tenderar ju att gömma sig en del bakom dem och "karaktär" är just något sådant jag söker vid sidan av flexibilitet... hm, hm.

Vilka typer av ljud gör den bra?

"Jag köpte min för att användas till att göra balla loopar...

Jag har hört mycket gott om sequencern men hade faktiskt bara tänkt använda ljuden och skriva allt på min RM1x istället, fast då missar jag kanske mycket av det braiga med Polymorphen?

..
Vad ska man betala för en Polymorph idag, någon som vet? Jag vill gärna komma under 4000,- men kan kanske tänka mig att betala mer om den är värd det...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-12-28 03:23

En polare hade en som han var tvungen att sälja å han var ruskigt nöjd med den. Han franhöll stepsequensern som det roligaste på hela maskinen. Jag fick ett par ljudfiler som jag tyvärr raderat (de lät inge kul alls i mina öron).
En Quasimidi Nucleus vore coolt!

(den kom tyvärr aldrig ut på marknaden)

  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 03:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av sisältää
Sökning har inte gett något mer matnyttigt än att en och annan finner Polymorphen snygg (mh, tveksamt).

haha känner mig träffad

och JA, jag tycker den är snuskigt snygg

Jag var nära att köpa en Polymorph för något år sedan. Estrad hade en inne, i alla fall enligt listan på nätet. Jag ringde och ville köpa den, då hade någon köpt den dagen innan.

Jag hörde några demos på den och det var något av det läskigaste jag hört. Fick kalla kårar längs hela ryggen. Det var främst mellotronkörerna jag gick igång på, men de ockulta basgångarna var inte fel de heller.

1
Bevaka tråden