Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen en VSTi som påminner om Nord Modular!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har varit på jakt efter nåt liknande sen jag sålde min kära Nord Modular för 1år sen.

http://www.psoft.co.jp/audio/en/products/void/index.html

Saknar verkligen det enkla och användarvänliga systemet att koppla ihop modulerna, som jag inte hittat motsvarigheten till hos andra softsynthar...

jag sålde min modular lite efter att jag inhandlat ett pulsarkort med creamware modular 2.. den är svårslagen.. väldigt billig numera dessutom

Kul med en till vsti-modular iaf

Årets gröt? fattas bara att dom lägger till lite skuggor från kablarna.

Tycker den verkar vara lite begränsad.. (kanske bortskämd med Reaktor?) och bara till PC. Gillade VAZ Modular till PC när jag testade den för 100 år sen, men den finns inte som VST vad jag vet.

Numera finns VAZ Modular både som standalone, VSTi och DXi
http://www.vazmodular.com/
Det ska minsann inköpas när kassan är mera välfylld...

  • Medlem
  • 2003-12-29 21:03

Äh. Nu har jag suttit och lekt med den här för många timmar. Hållit på att bygga en Pro-One... Kommentarer hittills:

+ Scope-modulen är ett måste!
+ Skojiga filter

- Ge mig större design på allt! Svårt att se vad som är vad när man kör 1280x1024 på en 19"are
- Konstiga enveloper, känns som om de dyker väldigt snabbt på slutet
- Väldigt basic i modulutbudet
- För liten yta att fylla med moduler
- För lätt att råka radera en modul
- Rätt trista presets
- Man bestämmer modulationsmängden från en modul på dess utgång, och inte på ingången på det man vill modulera

Nåväl. 22400 yen, eller 1 500 kr. Är det värt det eller inte? Beror på vilka behov man har. Jag som hårdvarunisse har bara lekt runt lite, och är kanske mer negativ än vad en som är van vid mjukvara skulle vara. Testa själva och se!

VAZ Modular som VST skulle vara riktigt intressant om jag hade PC. :/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-30 15:28

Ska kolla in demon. Vad menar du med gröt, Bionik? Ngt bra eller dåligt?

Hur ser det ut på G2-fronten förresten, hur många här tänker skaffa en sådan? De finns ute nu va? Engine är ju rimligt prissatt.

ifall de lagt in vissa av de features jag frågade efter då jag testade g2:an så är jag intresserad iaf.. typ.. nån gång efter sommaren då man kanske skrapat ihop lite cash igen..

Med gröt menar jag att det ser grötigt ut, jag tål inte mjukvaror som försöker se verkliga ut med skuggor, reflexer och annat krafs.

...dvs sånt som dinglande patchkablar och syntar som man måste "vända på" i ett "rack" för att pilla på? (*duckar för PF*)

1
Bevaka tråden