Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Remote-Keyboard" hjälp önskas...

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allesammans!!!

Jag är ute efter ett "Remotekeyboard" alternativt liten billig
Synth som jag kan öva accord, skalor & allmän fingerfärdighet
framför TV´n typ. Alltså inget stort utan så nätt som möjligt gärna
med stora tangenter.

Detta skulle kunna vara någon av Rolands "AX"-brädor eller Yamahas "TX-5" som exempel... ...eller Korgs "Poly-800".

Förslagen är många och nu ärade vänner kanske ni kan komma med bra förslag på vad jag skall köpa. Alltså "litet å nätt" att kunna krypa upp i soffan med men gärna nå´t som det också funkar att skutta runt på scenen med.

Jag är öppen för ALLA förslag!!!
Mvh, Roger.

(Tänkte bifoga några trevliga bilder som ej gör ont att se på men alla är för stora för att accepteras. Kom med förslag även där på hur jag gör för att få dela med mig av dessa bilder på Moogar, Rolandsystem mm)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-05 22:49

Halloj Roger å välkommen hit!

Lägg bilderna på en webserver å klistra in URLerna dit så kommer de upp här. Alltid kul med lite "syntporr"!

En Poly 800II kan varmt rekommenderas, en sådan har jag själv skaffat hyfsat nyligen, både bra som controller och liten ha-i-knät-synt. Bör kunna hittas för runt en tusing.

Mvh Patrick!

Casio cz101 tycker jag det låter som en bra idé
Eller en Roland SH101 med modgrip så har du en syntgura.. eller en ehh.. hmm.. Korg Microkorg kanske?

För bilder.. lägg gärna upp länkar till dom

edit: typiskt.. pf hann svara före

Lägg bilderna på en webserver å klistra in URLerna dit så kommer de upp här.

För en gamling på 33 pannor så vart det du just skrev....

("Fikonspråk", "fikonspråk", "datorkunnande teknikintresserande fikonspråk")

Du "PF"... ...ta å maila mig så skall jag skicka dig bilderna... ...du som vet vad du kan göra med dem, för se... ...maila DET kan jag åtminstånde.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-05 23:25

Ja, jag är ju bara 32 så jag har koll...

Visst visst, du kan maila dem till mig så kan jag fixa. Min adress är: patrick.fridh@tabortdethär.telia.com ... och "tabortdethär." ska bort...

Lite svårt att öva ackord på en Roland SH101 med tanke på att den är monofonisk. För en tusenlapp borde du kunna hitta något riktigt "bra" med lite varierade ljude, en Roland D-5 till exempel.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-06 00:45

Grandpianoguy : Vi har satt storleksgränsen på bilder att ladda upp till 1 kb om jag inte minns fel. Med andra är det inte mycket man kan ladda upp, så man får göra som PF tipsade om; lägga upp bilderna på någon webserver eller liknande.

Anledningen? Bandbredd. En bildfunktion tar mycket bandbredd, och då vi har turen/lyckan att köra detta fina forum på en väldigt snabb och stabil lina, helt gratis dessutom - så försöker vi i möjligaste mån att inte slösa med bandbredden.

// encore - admin

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-06 01:41

Två +30-åringar leker med idolporträtt å lägger upp på nätet

... osv!

Vill du flasha riktigt på scen ska du givetvis ha en Moog Liberation... Man ser dem lite då & då på begagnatmarknaden :kaaaka!:

Det är intressant å se vad som föreslagits.:rolleyes:

Sist jag såg en "Liberation" gå på Ebay(USA) så vart slutsumman i SEK c:a 6.200:-... ...Jag menar "GOOD DAMN" :kaaaka!: va hip den e men... ...det var inte det jag menade med billigt direkt.

PF´s "Poly-800 II"-förslag verkar vara det mest vettiga hittills.

Är det någon som vet av en sådan till salu?

Fortsätt gärna å komma med förslag annars, men då inte på
(5-oktavers) "fullsize-synthar" eller "mono-yxor"

encore, som exempel... "Hit me"

Mvh, Roger.

Casio CZ-1000
Korg 707
Korg MS2000 (om 5000:- kan anses billigt i detta fall)
Roland Juno-1 (klart bästa förslag hittills)
Så är det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-07 08:16

Mja, men Korg 707 - absolut.
Och Korg Prophecy också.

- Korg är "stora på smått"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-07 08:23

Here come the warm jets:

Prophecy är en monoyxa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-07 09:01

Just, men den sänder förstås MIDI polyfont. Men det har du rätt i. Duofonisk som bäst har jag för mig? Snygg och ball är den i alla fall!

1
Bevaka tråden