Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synt med 7 oktaver

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad finns det för syntar med 7 oktaver? Jag såg en till salu på Blocket och det enda som stor var att det var en synt med 7 oktaver. Jag mailade till säljaren för att få veta vad det var men fick bara en uppmaning att ringa honom. Undras om det är besvärligt att skriva vad det är för synt. 600 spänn skulle han ha för den. Det låter billigt med tanke på alla oktaver.

Jag skulle ju i och för sig kunna ringa, men kan man inte ens skriva vad det är för synt i mailet när jag faktiskt frågar, ja då känns det inte motiverat att ringa heller. Är det någon mer som vart i kontakt med denna synt? Den finns i Stockholm.

  • Medlem
  • 2004-01-07 18:57

Jag såg oxå annonsen och mailade honom. Fick då hans telefonnummer och ringde honom i morse. Han verkade ha noll koll på läget men efter mkt om och men fick jag i alla fall reda på att synthen (nja, snarare keyboard) hette något i stil med Nighttinggale Super Sound EK860...

Har aldrig hört talas om det. Är det till Barbie? Hittar inget på nätet heller. Men det kan ju vara något koolt också, men det tror jag inte.

Yo! Jag igen. Hittade bilder på andra Super Sound-produkter. Vi håller oss borta från dessa, grabbar...

EK905

EK911

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-07 21:21
Citat:

Har aldrig hört talas om det. Är det till Barbie?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-01-07 21:34

Men "sju oktaver"? Har han klistrat ihop två då?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-07 21:45

Ken The Keyboardist-set:et man kan köpa till ger två oktaver extra. Plus guldarmband till hela familjen och rabattkort på Multitrack-Studio (TM).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-07 22:45

Så dålig kan den ju inte vara. Den heter ju ändå Super Sound!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-07 22:48

Snackade lite med killen... Den har ju autokomp och Bossanova!! En sådan måste man ju ha!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-07 23:02

Vafan!!! Det har inte min V-Synth! Jävla Roland!

  • Medlem
  • 2004-01-07 23:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Vafan!!! Det har inte min V-Synth! Jävla Roland!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-01-07 23:27

Roland är skräp PF. Super sound is the real shit, dude!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-01-07 23:28

7okatver?
Är den ryskt måntro?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-07 23:31

Det var väl det jag alltid trott... suck...

Har Toys'R'Us någon webstore tros?

Jag behöver en ny Ken också...

Får spara ett tag tror jag.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-01-07 23:50
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-07 23:52

WOW! :kaaaka!:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 00:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Clase
http://www.toysrus.co.uk/

kolla även in: (räkna med brudar om man har en sån här på scen)
http://www.toysrus.co.uk/Product.aspx/truhome/trulearning/trulearningmusicdance/045128

Om man har ungen eller trummorna?

Den skulle ändå vara ganska het om den hade stöd för MIDI

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-01-08 00:22

Hur svårt är det egentligen att bygga något med midi? Själva midi biten borde ju inte vara så svår, är trots allt lika gammalt system som jag. 20 år. (Kul att nämna när far min inte förstår sig på midi). Borde vara billigt iaf.

...måste ha fantastiskt lite å göra när jag sitter å räknar på det här... :rolleyes:

Jag har dock kommit fram till att skrammelfaktorn på denna kostar

7.89:- per tangent!!!

Det låter riktig billigt eller hur

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-01-08 00:30

Vad är skrammelfaktorn på t ex en...hmmm...voyager? Det där med räkning har aldrig varit min grej...

Det beror på vad man menar med "Skrammelfaktor"

Vill man veta hur många tangenter som man kan få å skramla
så delas priset med tangentantalet.

Detta fortsätter hur länge som helst.

Du kan räkna ut "Skrammelfaktorn" per antal ljud,

per förändringsbara parametrar,

per Midi-ingångar, (lär inte vara så svårt) mm mm ...

...Å ribban nu är så sjukt låg att jag känner "Lamba-feeling"

/ (trött) Roger

Skrammelfaktorn på en Voyager är hög. Om man räknar pris per tangent. Och den blir ännu högre på rackmodellen.

Det skulle vara lite ball att sätta upp en elektronmusikorkester med enbart leksakskeyboards och sådana där leksakseltrummor. Med lite effekter och sånt jox skulle det nog låta ball. Naturligtvis användar man inte autokompen, alla spelar på riktigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 11:22

Snackade lite med killen och den har inte MIDI.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-01-08 22:20

Real: Finns ju en snubbe i usa som gör det...kommer inte ihåg namnet just nu, men det är bra. Nördfaktorn är så hög att det blir coolt.

Demokid: Synd...

1
Bevaka tråden