Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gissa zynten!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Japp, vad är det för synt som ligger på bordet, styckad och med inälvorna utslitna?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-10 00:02

Jag vet... ...vill inte sabba genom att avslöja svaret direkt.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-10 00:15

Din v-50 så klart

Ännu en som vet !!!

...ställer mig något till höger bakom PF med stängd mun (flinandes)...

Varför denna kirurgi på din gamle vän?

Komponenterna ser typiskt roland ut (påminner iaf mycket om juno2:ans komponentval).. är det nåt lagringsmedia med flatkabeln på den undre bilden? .. jag är dålig på roland och orkar inte söka på nätet nu

Japp, flatkabeln går till ett "lagringsmedia". Svar kommer imorgon.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-10 12:37

Para: Är det en Yamaha SY77 kanske?

Om det är diskettstation så tror jag också på SY77 annars har det ju varit lite snack om V50 också

eller roland s10.. jag tycker inte den ser tillräckligt stor ut för att va en sy77 eller v50

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara en synt hemma hos mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-10 17:34

Real Parakeet : Nej, men jag tyckte mig se "SY" utskrivet på högspänningskortet bara.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-01-10 17:36

Ser ut ha fast nätkabel...yamaha å clavia har det...några fler?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-01-10 17:45

apan tror på V50, vad annars?

fin byrå..... för tankarna till en berättar röst från anitikrundan!

Svaret kommer ju snart men, för att få gissningarna å landa på rätt planhalva kan det sägas att storebror i familjen vid födseln märkligt nog döptes (namngavs) till att tillhöra en helt annan ätt.
Det ryktas dock att inälvorna från allra första början signalerade ett mer logiskt släktskap. Då jag (med kirurgmasken påsatt) opererade in det senaste sortens hjärta i min "storebror" kunde dock ej denna sk logik siktas.

"Professor Baltazar"

...ber SÅ mycket om ursäkt till "Real Parakeet" om jag har lagt mig i för mycket... ...och "GOOD DAMN" vilken ball flopp det skulle visa sig vara om jag nu har fel (självsäker som jag är).

Rätt svar är, (det ÄR söndag när jag skriver detta), naturligtvis en Yamaha V50. Alla vet att jag har en, dessutom skrev jag tidigare att den låg på operationsbordet (det gör den än).

Grandpianoguy... jag är inte med på noterna. Vad hette storebror? är det denna du menar:

Grandpianoguy... jag är inte med på noterna. Vad hette storebror? är det denna du menar:

...Det är nu man skulle vilja svara... - Javisst, precis den. En Yamaha SY77. Exakt!!! ... ...å se´n hoppas på att nå´n fann någon logik i det för att slippa förklara sig å erkänna vilken idiot man är.

Nä, "Professor Baltazar" dvs Jag tänkte nu be å få förklara mig men, vänta bara medans jag går å sätter på mig "Dumstruten"...

...tillbaks.

Jo, Så här var det,

Jag var SÅ dundersäker på att det var en "Roland U-20" rompler som låg utfläkt på byrån och bordet. Därför skrev jag (mitt "Blåbär :eek: ") att dess storebror "U-50" (som man kunde läsa på tidiga kretskort) utanpå fick namnet "D-70" (som den också heter). Detta är i sin tur märkligt då släktskapet mellan "D-50" och "D-70" är lika skrattretande som min gissning på "patientjournalerna".

Den "Balla Floppen" är därmed total. Men men...

Jag ger inte upp. En vacker dag har jag rätt i någonting jag skriver och tills dess roar jag alltid några.
(Bockar ödmjukt å tar emot skrattsalvorna med "Dumstruten" på)

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-01-11 02:55

U20 har inte fast nätkabel.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-11 12:42

Men den är fast i hullet.

1
Bevaka tråden